• Odpowiednie dali obce słowo!
          • Odpowiednie dali obce słowo!

            21.03.2024

            Na początku marca uczniowie Superszkoły wzięli udział w kolejnej edycji Międzyszkolnego Konkursu Recytatorskiego Literatury Polskiej w Językach Obcych „Odpowiednie dać obce słowo” organizowanego przez XXI Liceum Ogólnokształcące im. Hugona Kołłątaja w Warszawie.

            Ten będący pod patronatem Mazowieckiego Kuratora Oświaty konkurs, od lat niezmiennie przyciąga humanistów i lingwistów z klas starszych pragnących recytować w języku obcym fragment prozy lub wiersz z literatury polskiej.

            Dziś znamy już oficjalne wyniki konkursu i nie zawahamy się ich użyć :). Tegoroczne jury doceniło i wyłoniło troje laureatów z klas ósmych prezentujących twórczość naszych czołowych polskich twórców i tak:

            Mikołaj Gajzler przebojem zdobył I miejsce za wiersz Wisławy Szymborskiej pt. „Niektórzy lubią poezję” po angielsku 🇬🇧 w przekładzie Stanisława Barańczaka,

            Adrianna Zwolińska zabezpieczyła II miejsce za wiersz Czesława Miłosza pt. „Piosenka o końcu świata” w języku angielskim 🇬🇧 w przekładzie Anthony’ego Miłosza i w końcu

            Barbara Prostko sięgnęła po wspaniałe II miejsce za wiersz Macieja Kazimierza Sarbiewskiego pt. "Tęsknota do ojczyzny błękitnej" po francusku 🇫🇷 w przekładzie Diany Duaner.

            Gratulujemy serdecznie wszystkim uczniom, którzy spróbowali swoich sił w tym bardzo prestiżowym, ale zarazem bardzo wymagającym konkursie.

             

        • Wiosenna edycja Leśnej Bandy
          • Wiosenna edycja Leśnej Bandy

            19.03.2024

            Ależ ten czas leci! Dopiero co uczniowie klas 4a oraz 4b brali udział w zimowej odsłonie warsztatów Leśnej Bandy w Furtce do lasu, a już znowu tu jesteśmy na wiosennej części naszego całorocznego projektu.

            Ten urokliwy ogród z bezpośrednim dostępem do Mazowieckiego Parku Krajobrazowego w Starej Miłośnie stanowi bazę dla cyklu 4 spotkań w rytmie pór roku. Wzięliśmy aktywny udział w lekcji przyrody w terenie z elementami survivalu, ruchu na świeżym powietrzu i integracji - społecznej i sensorycznej.

            Wiosenna część zajęć objęła: 

             

            • kierunki świata,
            • orientacja w terenie,
            • kompas leśny,
            • sensoryczny plac zabaw
            • wstęp do obróbki drewna
            • struganie oraz
            • konsumpcję pieczonych ziemniaków z solą i masełkiem.

             

            W czerwcu znowu tu wrócimy, aby być świadkami zapętlenia rocznego cyklu przyrody :)

        • Szczęśliwa siódemka (7A oraz 7B)!
          • Szczęśliwa siódemka (7A oraz 7B)!

            17.03.2024

            W czasie publikacji wyników III etapu (wojewódzkiego) konkursów przedmiotowego z geografii oraz języka niemieckiego organizowanych przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty w pokoju nauczycielskim zauważyć można było wyraźne poruszenie...

            Kolejni nauczyciele weryfikowali zasłyszane wyniki, po czym przecierali oczy ze zdumienia. Bynajmniej nie dlatego, że nikt nie wierzył, że tym oto śmiałkom uda się ta sztuka, wszak zarówno Dawida Kulmę, Konrada Siudę z klasy 7a i Piotra Barskiego z klasy 7b wszyscy znają od najlepszej strony... rzecz w tym, że biorąc pod uwagę poziom trudności ostatniego etapu konkursu, wyniki obu naszych asów są po prostu kosmicznie spektakularne!

            Dawidzie, Konradzie oraz Piotrze wielkie brawa dla Was!

        • Warsztaty fizyczne i robotyczne klasy 7b
          • Warsztaty fizyczne i robotyczne klasy 7b

            17.03.2024

             

            W ubiegłym tygodniu uczniowie klasy 7b ponownie odwiedzili Centrum Nauki Kopernik i wzięli udział w warsztatach fizycznych oraz robotycznych. Pierwsza grupa miała okazję przekonać się, czym jest bardzo niska temperatura i jak wpływa na różne stany skupienia.

            Młodzi naukowcy poznali nadprzewodniki i zastosowali je podczas przeprowadzonych eksperymentów. Natomiast podczas zajęć w laboratorium robotycznym uczniowie zbudowali robota, nauczyli się posługiwać jego językiem i pomogli mu pokonać tor przeszkód.

            Tajniki fizyki i robotyki zostały zgłębione!

            Anna Dźwigniewska

             

        • Uczniowie klasy 8 z wizytą w Sejmie RP
          • Uczniowie klasy 8 z wizytą w Sejmie RP

            16.03.2024

            W ostatnich dniach lutego, uczniowie klasy 8dw udali się na wycieczkę do Sejm Rzeczypospolitej Polskiej. Pobyt w epicentrum polskiego parlamentaryzmu pozostawił w nich masę refleksji i wspomnień rezonujących do dnia dzisiejszego. Niektórzy z nich postanowili podzielić się swoimi wrażeniami z szerszym gronem odbiorców.

            Oto 2 relacje z wizyty w Sejmie RP: Heleny Czarnockiej oraz Aleksandra Wnorowskiego.

            🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹

            Wizyta w Sejmie RP - sprawozdanie z wycieczki napisane przez jedną z uczennic klasy 8 dw.

            W dniu dwudziestego dziewiątego lutego bieżącego roku odbyliśmy wycieczkę do Sejmu Rzeczypospolitej Polski. Opiekunką wycieczki była nasza pani wychowawczyni Katarzyna Lewandowska oraz nauczycielka języka polskiego Iwona Sowulewska.

            Tego dnia zgodnie z planem o godzinie dziewiątej dwadzieścia wyszliśmy z budynku naszej szkoły, skąd wyruszyliśmy komunikacją miejską do Sejmu. Zwiedzanie zaczęliśmy od przyjrzenia się makiecie całego kompleksu budynków zaliczającego się do Sejmu. Przewodniczka opowiadała nam, gdzie się znajdujemy, funkcje budynków. Dowiedzieliśmy się, między innymi, że na terenie Sejmu znajduje się pasieka. Następnie weszliśmy na pierwsze piętro budynku i udaliśmy się do sali posiedzeń, którą wiele osób kojarzyło z telewizji. Jak opowiadała przewodniczka, obrady odbywają się zazwyczaj co drugi lub trzeci tydzień (tzw. tydzień sejmowy). Dłuższe przerwy zdarzają się w okresie wakacyjnym oraz świąteczno - noworocznym, a także pomiędzy ostatnim posiedzeniem Sejmu poprzedniej kadencji i pierwszym posiedzeniem nowej kadencji. Przewodniczka opowiadała o funkcji poszczególnych urządzeń, o historii Sejmu, również o posłach, ich rangach i funkcjach oraz jak wyglądają obrady. Po zrobieniu zdjęć pamiątkowych wyszliśmy z sali i udaliśmy się na główny hol Sejmu, po jego drugiej stronie stało mnóstwo kamer i mikrofonów- to tam politycy udzielają wywiadów. Oglądaliśmy też wielką tablicę upamiętniającą polityków, którzy zginęli podczas drugiej wojny światowej. Było tam podane miejsce śmierci, czasem data, nazwisko i imię posła. Na ścianie obok znajdowała się tablica upamiętniająca Katastrofę Smoleńską. Zeszliśmy po schodach, po drodze robiąc zdjęcie grupowe. Na dole były w gablocie zabytkowe laski marszałkowskie. Przewodniczka mówiła nam o ich historii i do czego służą, pierwsza laska nawet przeżyła rządy Stanisława Augusta, ostatniego króla Polski.

            I to był koniec naszej wycieczki. Podsumowując, dowiedzieliśmy się wiele ciekawych rzeczy i jesteśmy wdzięczni za możliwość odbycia takiej wycieczki.

            Helena Czarnocka

             

            🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹

             

            Dnia 29 lutego 2024 roku nasza klasa miała przyjemność wziąć udział w wycieczce do Sejmu RP. Wycieczka była zorganizowana przez naszą wychowawczynię – Panią Katarzynę Lewandowską oraz przez Panią Iwonę Sowulewską. Celem wycieczki było zapoznanie się z funkcjonowaniem polskiego parlamentu.

            Z przystanku Rembertów - Akademia autobusem linii 143 udaliśmy się na Rozbrat. Po zejściu z wiaduktu zgubiliśmy się, ale na szczęście nasza wychowawczyni znalazła drogę do Biura Przepustek, gdzie otrzymaliśmy jednorazowy wstęp na teren Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej. Przed wejściem na teren parlamentu zostaliśmy poddani kontroli „lotniskowej”.

            Następnie udaliśmy się do szatni, gdzie już czekała na nas pani przewodnik. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od omówienia makiety i wszystkich budynków Sejmu. W skład całego parlamentu wchodzą budynki takie jak Dom Poselski, sala posiedzeń Senatu, Biblioteka Sejmowa, budynki Komisji Sejmowej, budynki administracyjne, a także dziesięć pasiek. Następnie korytarzem podziemnym udaliśmy się do Sali obrad Sejmu, gdzie zasiada 460 posłów, Marszałek sejmu (Szymon Hołownia), pięciu Wicemarszałków sejmu (Krzysztof Bosak, Dorota Niedziela, Monika Wielichowska, Piotr Zgorzelski, Włodzimierz Czarzasty), dwoje sekretarzy, komisje sejmowe (stałe, nadzwyczajne, śledcze) oraz inne organy tejże instytucji. W sali znajdował się wielki bukiet kwiatów, flaga Rzeczpospolitej Polskiej oraz Unii Europejskiej, kamery, widownia, a na niej miejsce dla Prezydenta wraz z 15 gośćmi.

            Kolejnym punktem wycieczki był hol główny. W górnej jego części znajdowała się wielka marmurowa płyta, na której widniało godło Polski oraz imiona i nazwiska posłów, którzy w przeszłości pełnili rolę posła. Na płycie znajdowały się również nazwiska księży, gdyż dawniej mogli oni pełnić władzę świecką. Obecnie zabrania się im występowania w partiach politycznych i w rządzie.

            Schodząc w dół schodami holu mogliśmy podziwiać bogato zdobione barierki. W dolnej części znajdowała się gablota z czterema laskami marszałkowskimi, z czego jedna miała ponad 150 lat, natomiast inna była pozbawiona godła polski. Jedną z takich lasek Marszałek sejmu stuka trzy razy na rozpoczęcie i zakończenie obrad Sejmu.

            Uważam, że wycieczka była naprawdę interesująca. Wiele osób z naszej klasy uważa także, że powinna być dłuższa, na przykład powinniśmy zwiedzić jeszcze Dom Poselski. Według mnie, mimo wszystko było to ciekawe i znaczące doświadczenie. Pani przewodnik opowiadała o wszystkim z ogromnym entuzjazmem. Miło się słuchało jej wypowiedzi.

             

            Aleksander Wnorowski

        • Konkurs Recytatorski Warszawska Syrenka
          • Konkurs Recytatorski Warszawska Syrenka

            16.03.2024

            15 marca odbył się etap szkolny 47. Konkursu Recytatorskiego Warszawska Syrenka. 

            Jury miało bardzo trudne zadanie do wykonania - wyłonić reprezentantów do etapu dzielnicowego. Wysłuchaliśmy siedemnastu przepięknych interpretacji wierszy. Poziom był bardzo wysoki i wyrównany. Wszyscy bardzo dobrze opanowali teksty i mieli możliwość zaprezentowania się przed większą publicznością. Oto podium:

             

            w kategorii klas I-III:

             

            I miejsce Hanna Grajnert - reprezantantka szkoły w etapie dzielnicowym

            II miejsce Helena Ziółkowska

            III miejsce Franciszek Brodowski

             

            w kategorii klas IV-VI:

            I miejsce Kajetan Żwirek - reprezentant szkoły w etapie dzielnicowym

            II miejsce Urszula Dolecka

            III miejsce Jan Bzoma.

             

            W kategorii klas VII-VIII uczniowie nie zgłosili się.

            Serdecznie dziękujemy Wam za włożony wysiłek i pokonanie tremy. Wasze interpretacje wierszy były nie tylko doskonałe pod względem technicznym, ale także poruszały serca naszej publiczności. Każde słowo, każda intonacja, przekazały znaczenie i emocje zawarte w tych wierszachSerdecznie dziękujemy pani Annie Dzierżanowskiej za pracę z uczniami, przygotowanie chętnych do występu i koordynowanie konkursu w naszej szkole. 

             

            Komisja Konkursowa

            Aleksandra Adamek

            Jolanta Bredek-Morawska

            Magdalena Miałkowska

        • Festiwal Sałatek Św. Patryka
          • Festiwal Sałatek Św. Patryka

            15.03.2024

            Kończący się właśnie tydzień obfitował w masę uniesień zainspirowanych obchodami Dnia Św. Patryka. I choć kalendarzowo dzień ten przypada dopiero na niedzielę, to nie sposób oprzeć się wrażeniu, że tego dnia nic nie zwojujemy. Dlatego też na przestrzeni całego tygodnia klasy 4-8 prześcigały się w pomysłach na sałatkę warzywną lub owocową najlepiej swoim składem i kompozycją nawiązujących do dnia patrona Irlandii.

            Sałatki wręcz ociekały smakami, kuszącymi zapachami oraz feerią kolorów, ale to nie wszystko. W ostatecznej ocenie jury liczyła się także prezentacja sałatki, a więc podzielenie się pomysłami, inspiracjami oraz listą składników naszych domorosłych kuchcików.

            Przy okazji udało się nam popełnić korelację z realizowanym przez naszą szkołę całorocznym projektem „Z ekologią na Ty”. Wszyscy uczestnicy warsztatów kulinarnych pod egidą Św. Patryka otrzymali za swoje zaangażowanie po tradycyjnej monecie ze „złota” od zgorzkniałego irlandzkiego skrzata :)

        • Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu
          • Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu

            12.03.2024

            12 marca uczniowie klas 4-5 pochłonięci zostali bez reszty zajęciami historycznymi zorganizowanymi przez Archeologiczne Warsztaty. Podczas spotkania poznaliśmy fascynującą historię starożytnego Rzymu oraz codzienne życie jego mieszkańców.

            W czasie warsztatów wspólnie zbudowaliśmy model łuku architektonicznego, ułożyliśmy mozaiki z prawdziwego marmuru, rozświetliliśmy pomieszczenie za pomocą rzymskich lampek oliwnych oraz samodzielnie wykonaliśmy i zagraliśmy w starożytną rzymską grę planszową!

            Zabawie przeplatanej interaktywną edukacją nie było końca. Na długo zapamiętamy nabytą dziś wiedzę :)

        • Wyniki świetlicowego konkursu „Mistrz Pięknego Czytania”
          • Wyniki świetlicowego konkursu „Mistrz Pięknego Czytania”

            11.03.2024

             dniach 4-5 marca odbył się świetlicowy konkurs "Mistrz Pięknego Czytania".

            Wzięli w nim udział uczniowie klas 1-3. Jury w składzie: p. Halina Pawlik, p. Irena Kietlińska-Brewko, p. Anna Dzierżanowska oraz wybrani uczniowie klas 4a oraz kl. 4b wysłuchali pięknego czytania fragmentów książki M. Jaworczakowej pt. „Jacek, Wacek i Pankracek” oraz Legendy o Kraku. I tak postanowiono przyznać następujące wyróżnienia:

             

            Kl. 1

            I miejsce – Leonard Nowotarski

            II miejsce – Łucja Dziemiańczyk oraz Franciszek Brodowski

            III miejsce – Emilia Dźwigniewska oraz Ksawery Cybulski

             

            Kl. 2

            I miejsce – Karolina Wojdyr kl. 2b

            II miejsce- Agata Piętak kl. 2a

            III miejsce – Helena Lemieszek kl. 2b, Blanka Gawrońska kl. 2b

             

            Kl. 3

            I miejsce – Piotr Żochowski kl. 3b

            II miejsce – Szymon Rosiński kl. 3a

             

            Gratulujemy laureatom oraz wszystkim uczestnikom konkursu. Nagrody zostaną wkrótce rozdane.

             

            Irena Kietlińska-Brewko

        • 8dw bada okoliczności wybuchu Powstania Warszawskiego
          • 8dw bada okoliczności wybuchu Powstania Warszawskiego

            08.03.2024

            7 marca klasa 8 dw pod opieką wychowawczyni Pani Katarzyny Lewandowskiej oraz Polonistki, Pani Iwony Sowulewskiej, udała się na lekcję muzealną do Muzeum Powstania Warszawskiego.

            Podczas lekcji faktograficznej omówione zostały okoliczności wybuchu Powstania Warszawskiego oraz najważniejsze wydarzenia z okresu walk. Na ekspozycji mieliśmy możliwość oglądania wielu autentycznych artefaktów: różnego rodzaju broń, rzeczy osobiste powstańców, dokumenty, listy, informacje biograficzne oraz historyczne, a także mapy oraz filmy obrazujące krwawe zmagania Polskiego Państwa Podziemnego z okupantem niemieckim.

            Dowiedzieliśmy się, że podczas zaciętych starć w Warszawie ujawniły się struktury niepodległego państwa polskiego. Wiedza była przekazywana za pomocą wykładu. Braliśmy udział w dyskusji i pracy w grupach podsumowującej nabytą wiedzę.

            Na koniec otrzymaliśmy pochwałę od Pana przewodnika za bardzo aktywny udział w zajęciach i wykazanie się imponującą, jak na nasz wiek, wiedzą historyczną.

             

            Katarzyna Lewandowska

        • Obserwacje mikroskopowe w klasach siódmych
          • Obserwacje mikroskopowe w klasach siódmych

            04.03.2024

            Serce, wątroba, płuca, nerki, skrzydełka niekoniecznie na talerzu...

            Co prawda nie wszyscy, ale niektórzy wykorzystują w domowej kuchni podroby, np. serce, płuca, nerki czy wątrobę. Natomiast uczniowie klasy 7A i 7B wykorzystują je podczas lekcji biologii do poznawania ich budowy.

            Uczniowie odpowiednio przygotowani do badania porównywali grubość lewej części serca i prawej, obserwowali aortę, zastawki, warstwę korową i rdzeniową nerki, miedniczkę nerkową, pęcherzyki płucne, opłucną oraz działanie mięśni antagonistycznych.

            Wykonali również preparaty mokre poszczególnych tkanek zwierzęcych i przeprowadzili obserwacje mikroskopowe.

             

            Marzena Pietrucha

        • "Leśne zagadki"
          • "Leśne zagadki"

            02.03.2024

            W miniony poniedziałek kółko teatralne klas młodszych (wciąż jeszcze bez oficjalnej nazwy) miało zaszczyt zaprosić klasy 1-3 oraz rodziców i bliskich na przedstawienie "Leśne zagadki". Ponieważ to był debiut grupy, większość była bardzo przejęta występem przed tak szacowną publicznością.

            Ale mali artyści dali radę. A dla tych, którzy nie mieli okazji ich zobaczyć na żywo - prezentujemy filmik ze spektaklu. Wystąpili w nim: Ksawery Cybulski, Hanna Grajnert, Monika Babula, Leonard Nowotarski, Łucja Dziemiańczyk, Ignacy Żwirek z klasy 1, Wiktoria Dulnik, Natalia Kot, Hania Skarbek-Kozietulska z klasy 2a, Gabrysia Gos i Helena Ziółkowska z klasy 2b oraz Jagoda Kaflik, Piotr Piliszczuk i Kajetan Żwirek z klasy 4b.

            Za obsługę techniczną i dźwięk odpowiedzialny był Aleksander Wnorowski z klasy 8, a w kwestiach oświetlenia - Jakub Pawłowski z klasy 4b.

             

            Anna Dzierżanowska

        • Wystawa "Bruno Barbey. Zawsze w ruchu"
          • Wystawa "Bruno Barbey. Zawsze w ruchu"

            28.02.2024

            Bieżący tydzień rozpoczął się muzealnie, albowiem klasy 4a oraz 4b kolejno we wtorek i środę odwiedziły Muzeum Narodowe w Warszawie w bardzo konkretnym celu. W dniach 1 grudnia 2023r. – 3 marca 2024r. można zapoznać się z niezwykle inspirującą wystawą czasową pt. "Bruno Barbey. Zawsze w ruchu".

            Bruno Barbey mówił o sobie: "Rzadko stoję w miejscu. Wciąż chodzę. Zawsze w ruchu."Rzeczywiście, monograficzna prezentacja jego zdjęć ukazuje życie ludzkich społeczności obserwowane przez fotografa na pięciu kontynentach, w krajach takich jak, m.in. Bangladesz, Brazylia, Chiny, Egipt, Irak, Iran, Japonia, Korea, Kuwejt, Maroko, Meksyk, Nigeria, Senegal czy Wietnam.

            Na ekspozycji pokazane są także zdjęcia oddające realia Polski i Ukrainy lat 80. ubiegłego stulecia.Podczas gdy większość fotografów w latach 60. XX wieku wciąż wykonywała zdjęcia czarno-białe, artysta zdecydowanie odrzucił monochromatyzm. Barbey wykorzystywał bowiem potęgę barw w swojej fotografii reportażowej.

            Nasi uczniowie dowiedzieli się bardzo dużo o technikach robienia zdjęć, o kompozycji kadru i wielości interpretacji poszczególnych ujęć. Z większą uwagą będziemy teraz podchodzić do robienia zdjęć :)

             

        • Brawurowy popis naszych pływaków
          • Brawurowy popis naszych pływaków

            27.02.2024


            Droga Szkolna Społeczności, mamy czym się pochwalić :)

            Dnia 20 lutego 2024r. 48 reprezentantów naszej szkoły wzięło udział w zawodach pływackich o zasięgu wojewódzkim o Puchar Dyrektora SSP nr 10 🏆

            Nasi wspaniali sportowcy konkurowali z blisko 350 zawodnikami z 15 szkół. Świetnym wynikom nie było końca, zarówno w startach indywidualnych jaki i sztafetach. Superszkoła zajęła 4 miejsce w klasyfikacji medalowej i 5 w klasyfikacji drużynowej. Dzieciaki łącznie zdobyły 10 medali: 4 złote, 3 srebrne i 3 brązowe.


            Pamiętajcie! To była próba generalna przed Mistrzostwami Polski Szkół STO, które odbędą się tradycyjnie w Ciechanowie w dniach 5-6 kwietnia 2024r. Serdecznie gratulujemy naszym Mistrzom! Życzymy dalszych sukcesów :)

            Dziękujemy bardzo p. Dariuszowi Witkowskiemu, p. Krzysztofowi Żwirkowi, a także p. Grzegorzowi Wnorowskiemu za fotorelacje 👏

             

        • Klasa 6 śladami Fryderyka Chopina
          • Klasa 6 śladami Fryderyka Chopina

            23.02.2024

            W piątek, 23 lutego klasa 6 odwiedziła Muzeum Fryderyka Chopina w Warszawie. Razem z przewodnikiem zwiedziliśmy wystawy, zapoznaliśmy się z życiem i twórczością kompozytora. Następnie ruszyliśmy z kolejnym przewodnikiem śladami Fryderyka wzdłuż Traktu Królewskiego.

            Tam mogliśmy obejrzeć miejsca, w których mieszkał, uczył się, koncertował i tworzył nasz genialny rodak.

            Wycieczkę zakończyła wizyta w restauracji...

             

            Maciej Skowronek

        • „Pokaż kotku co masz w środku”
          • „Pokaż kotku co masz w środku”

            22.02.2024

            „Cukierku, Ty łobuzie” jest wspaniałą książką wprowadzającą w koci świat. Omówienie lektury zbiegło się z dniem kota, który był obchodzony 17 lutego. Te dwa wydarzenia zrodziły pomysł na to, by uczniowie podczas omawiania lektury pracowali metodą projektu i szukali odpowiedzi na pytanie: Czy wszystko wiemy o kotach?

            Jednym z głównych zadań było budzenie zainteresowania światem przyrody oraz ukształtowanie opiekuńczego i odpowiedzialnego stosunku do zwierząt. Zastosowana metoda umożliwiła uczniom poznawanie świata i rozumienie jego sensu poprzez własną aktywność.

            Uczniowie chętnie dzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat kotów oraz opowiadali o swoich pupilach. Przez cały okres trwania projektu zbierali karty pracy, które przekształciły się w piękne książki o kotach.

            Anna Tabor

             

    • Kontakt z nami

      • Publiczna Szkoła Podstawowa STO im. rtm. W. Pileckiego
      • Sekretariat: 694-193-375 lub (22) 673-54-08
      • al. Sztandarów 2 04-423 Warszawa Poland
      • Sekretariat czynny w godz.: 8:00-16:00
      • Psycholog (awaryjnie): 516-290-296 Pedagog: 514-085-941
      • SKT nr 174 STO Al. Sztandarów 2; 04-423 Warszawa PKO BP: 05 1020 1127 0000 1402 0172 2826 Tytuł przelewu: Darowizna na cele oświatowe Numer KRS: 0000184247
  • Social media