• Klasy 4 w Łazienkach Królewskich
          • Klasy 4 w Łazienkach Królewskich

            12.11.2024

            12 listopada uczniowie klas czwartych z naszej szkoły wzięli udział w wyjątkowej wycieczce do Łazienek Królewskich w Warszawie. Wyjątkowość tej wyprawy polegała na tym, że to sami uczniowie pełnili rolę przewodników po historycznych zakątkach parku.

             

            Młodzi przewodnicy

            Dzieci podzieliły się na grupy, a każda z nich przygotowała wcześniej informacje i ciekawostki o wybranych obiektach w Łazienkach Królewskich. Prezentacje odbywały się zarówno w języku polskim, jak i angielskim, co pozwoliło uczniom nie tylko pochwalić się swoją wiedzą, ale także sprawdzić umiejętności językowe. Było to wspaniałe doświadczenie, które umożliwiło uczniom rozwijanie zdolności komunikacyjnych i pewności siebie.

             

            Zwiedzanie wystaw

            Podczas wizyty uczniowie mieli okazję zwiedzić także stałe wystawy znajdujące się na terenie Łazienek Królewskich. Były one źródłem wielu inspiracji i ciekawych rozmów, które z pewnością na długo zapadną w pamięci uczestników.

             

            Sukces wycieczki

            Wycieczka została uznana za bardzo udaną. Uczniowie nie tylko poszerzyli swoją wiedzę o jednym z najpiękniejszych miejsc w Warszawie, ale także świetnie się bawili, wcielając się w rolę przewodników. Dzięki temu przedsięwzięciu młodzież mogła także pogłębić swoje zainteresowania historyczne i kulturowe.

            Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom i nauczycielom zaangażowanym w organizację tego niezapomnianego dnia!

             

            Iwona Sowulewska

             

        • Koncert w przedszkolu na ul. Admiralskiej
          • Koncert w przedszkolu na ul. Admiralskiej

            12.11.2024

            6 października, uczniowie uczęszczający na kółko muzyczne, mieli przyjemność wystąpić dla przedszkolaków w Przedszkolu nr 367 z Oddziałami Integracyjnymi przy ulicy Admiralskiej. Zaprezentowaliśmy program w ramach nowego cyklu „Tanecznym krokiem, w tanecznym rytmie”.

            Był polonez, menuet, chaconna, wiersze o tanecznej tematyce, aranżacje ruchowe do dwóch piosenek. Koncert zakończyliśmy wspólnym tańcem. Artyści spisali się znakomicie.

            Publiczność była zachwycona. Na zakończenie uczniowie jak zwykle zostali zaproszeni na pyszny poczęstunek.

            Wydarzenie to na długo pozostanie w naszych pamięciach, tym bardziej, iż niektórzy z naszych uczniów są absolwentami tego wspaniałego przedszkola.

             

            Aleksandra Kondraciuk

        • "Legends, Myths and Storytelling”
          • "Legends, Myths and Storytelling”

            10.11.2024

            Uczniowie klasy 7, realizując projekt eTwinning pt. "Legends, Myths and Storytelling”, pracowali ostatnio nad filmikami prezentującymi nas przed chorwacką, czeską i słowacką publicznością.

             

            Tematyka filmików dotyczyła:

             

            1️⃣ symboli narodowych,

            2️⃣ siedziby naszej szkoły,

            3️⃣ znanych na świecie polskich sportowców oraz

            4️⃣ kwestii netykiety.

             

            Zobaczcie jak wywiązali się z zadania :)

             

        • Klasa 7 w programie eTwinning
          • Klasa 7 w programie eTwinning

            09.11.2024

            Uczniowie klasy 7 realizują od września całoroczny projekt pt. „Legends, myths and storytelling” w ramach programu eTwinning. Prace nad projektem odbywają się na tzw. lekcjach kulturowych języka angielskiego. Partnerami Superszkoły w tym przedsięwzięciu są szkoły z Chorwacji, Czech oraz Słowacji.

            Zważywszy na międzynarodowe towarzystwo, eTwinning jest idealnym preludium dla klasy 7, aby nabyć międzynarodowego obycia projektowego przed przyszłorocznym udziałem w Erasmusie+. Projekt pt. „Legends, myths and storytelling” to próba odnalezienia łączącej nas europejskiej tożsamości szkół partnerskich pod wspólnym mianownikiem legend, mitów i podań wywodzących się z poszczególnych regionów.

            Będziemy Was na bieżąco informować o postępie prac naszej klasy eTwinningowej.

            eTwinning to społeczność szkół, uczniów i nauczycieli współpracujących ze sobą za pomocą mediów elektronicznych. Tworzą ją nauczyciele wszystkich przedmiotów, pracujący z uczniami w wieku 3-19 lat, w tym również bibliotekarze szkolni i pedagodzy, realizując online międzynarodowe projekty edukacyjne. Program istnieje od 2005 wspierając innowacyjne działania nauczycieli z ponad 40 krajów.

            Najważniejsze cechy projektów eTwinning:

             

            1. Wykorzystywanie komputera, Internetu, różnorodnego oprogramowania, aparatu, kamery, narzędzi z których uczniowie korzystają w czasie wolnym, co czyni zajęcia znacznie ciekawszymi i bardziej angażującymi;
            2. Języki obce wykorzystywane są do bezpośredniej komunikacji z rówieśnikami – partnerami w projekcie. Potrzeba sprawniejszej, płynniejszej rozmowy, porozumienia mobilizuje uczniów do nauki języka;
            3. Temat projektu bardzo łatwo zintegrować z podstawą programową nawet kilku dowolnych przedmiotów nauczanych w szkole, i realizować w ramach planowych zajęć, czyniąc treści edukacyjne znacznie atrakcyjniejszymi.
            4. Projekty eTwinning są bardzo elastyczne – nauczyciele realizujący projekt swobodnie dopasowują tematykę, działania, narzędzia, czas trwania projektu do potrzeby uczniów, swoich i szkoły. W trakcie realizacji zadań maja stałą możliwość modyfikacji zaplanowanych aktywności.
            5. Współpraca - działania opierają się na wspólnie opracowanym planie, nastawione są na ścisłą współpracę i tworzenie rezultatów będących efektem pracy wszystkich partnerów. Dzięki takiemu podejściu projekty rozwijają niezwykle istotne kompetencje społeczne, uczą efektywnej komunikacji, otwartości na różnorodność i kreatywności podczas szukania nowych rozwiązań.

             

        • Doświadczyć historii: Warszawa podczas II wojny światowej
          • Doświadczyć historii: Warszawa podczas II wojny światowej

            08.11.2024

            Uczniowie klas ósmych uczestniczyli w terenowej lekcji historii, której tematem były losy Warszawy w czasach II wojny światowej.

            Młodzież naszej szkoły miała możliwość na własne oczy zobaczyć miejsca związane z tragicznymi losami Polaków w okupowanej stolicy: między innymi Mauzoleum Walki i Męczeństwa, gdzie mieściła się siedziba Gestapo, Muzeum Więzienia Pawiak, czy tereny warszawskiego getta.

            Wyjazd skłonił nas wszystkich do wielu osobistych refleksji na temat cierpienia i heroizmu w mrocznych czasach II wojny światowej.

             

            Justyna Podemska

             

        • Językowcy przebojem wchodzą do etapu rejonowego
          • Językowcy przebojem wchodzą do etapu rejonowego

            08.11.2024

            Okres między październikiem i listopadem to bardzo gorący czas dla wszystkich uczniów biorących się za bary z kuratoryjnymi konkursami przedmiotowymi. Jak co roku, Superszkoła wspiera i przygotowuje uczniów ze wszystkich przedmiotów do udziału w tej wymagającej rywalizacji z uczniami z całej Polski.

            Przygotowania są okupione wieloma tygodniami, wręcz miesiącami nauki na poziomie wykraczającym poza program szkoły podstawowej. To także poświęcenie dodatkowego czasu kosztem zwyczajowych przyjemności.

            Tym większą mamy przyjemność poinformować o potwierdzonym awansie do etapu rejonowego piątki językowców i poliglotów z klas 7 i 8.

            Wciąż czekamy na potwierdzenia przejścia naszych uczniów do etapu rejonowego z innych przedmiotów. Poinformujemy o tym fakcie tak szybko, jak to tylko będzie możliwe :)

             

        • Wyniki konkursu plastycznego
          • Wyniki konkursu plastycznego

            06.11.2024

            Wyniki konkursu plastycznego organizowanego przez bibliotekę szkolną

            5 listopada minął termin składania prac na konkurs plastyczny, którego tematem był portret wybranego bohatera literackiego (nie tylko w postaci ludzkiej, mogły być również zwierzęta lub inni bohaterowie. Wśród nich znalazły się, np. skarpetka czy drzewo).

            W sumie wpłynęło 21 prac z klas 1-4. Jury z trudem wyłoniło te najlepsze. Niektórzy jeszcze nie do końca rozumieją, czym jest portret, niemniej jednak prace były bardzo ciekawe, dzieci zastosowały różne techniki i widać, że większość z nich bardzo przyłożyła się do ich wykonania .

            Oto wyniki:

             

            Klasa 1

            I miejsce – Julia Stryjewska

            II miejsce – Alicja Żochowska

            III miejsce – Anna Podniesińska

            Wyróżnienia: Kaja Pawłowska i Wojciech Niwiński-Kopiś

             

            Klasa 2

            I miejsce – Marika Miros

            II miejsce – Hanna Grajnert

            III miejsce – Paweł Gołuchowski i Monika Babula

             

            Klasy 3

            I miejsce – Agata Piętak kl. 3a

            II miejsce – Agata Podniesińska i Maria Salamońska kl. 3a

            III miejsce – Julian Staniak kl. 3b

            Wyróżnienia: Wiktoria Niwińska-Kopiś, Hanna Kuszaj z kl. 3b oraz Ignacy Zarychta i Jakub Czesuch z kl. 3a

             

            Klasy 4

            I miejsce – Gabriela Buczel

            II miejsce – Kornelia Dudek kl. 4a i Stanisław Czajka kl. 4b

            III miejsce – Piotr Żochowski kl. 4b

             

            Wszystkim bardzo gratulujemy!

             

            Nagrody i dyplomy zostaną wkrótce wręczone.

             

            Irena Kietlińska-Brewko

             

        • "Młode Głowy" z 5b
          • "Młode Głowy" z 5b

            06.11.2024

            Ledwie kilka dni temu informowaliśmy Państwa o tym, że Superszkoła przystąpiła do programu profilaktycznego „Godzina dla młodych głów”, a już rozpoczął się etap realizacji zajęć.

            Widoczni na zdjęciach uczniowie klasy 5b zajęli się tematyką emocji podczas otwierających cały cykl zajęć warsztatów pt. „Poczuj emocje”.

            W czasie tej godziny wychowawczej, piątoklasiści:

            👉 nabyli wiedzę o tym, czym właściwie jest zdrowie psychiczne;

            👉 poznali rolę emocji w swoim życiu;

            👉 rozwinęli umiejętność rozpoznawania i nazywania emocji u siebie i innych;

            👉 popracowali nad odczytywaniem emocji w ciele, myślach i zachowaniu.

             

            Jak się okazało, uczniowie chętnie zagłębili się w meandry emocji, szczególnie po obejrzeniu przełamującego pierwsze lody filmiku ZetKacpra 😄.

             

            Doniesienia z pozostałych klas dołączą wkrótce...

             

            #młodegłowy

        • Film z Dnia Dyni
          • Film z Dnia Dyni

            06.11.2024

            Nasz ambitny siódmoklasista, Jakub Szot, nadesłał przed chwilą filmik przypominający  najciekawsze momenty z odbywającego się bardzo niedawno Dnia Dyni.

            Wróćmy na moment do tego wydarzenia i oddajmy się kolorowym, jesiennym wspominkom. 

            Bardzo dziękujemy, Kuba :)

             

             

        • Drewniane konstrukcje
          • Drewniane konstrukcje

            04.11.2024

            Uczniowie klasy 4a i 4b na zajęciach technicznych stali się „konstruktorami”. Każdy z nich otrzymał płaski drewniany model, z którego musiał złożyć zwierzę lub maszynę, według załączonego planu. Wpierw trzeba było ponumerować odpowiednie części, a następnie w kolejnych etapach składać przestrzenną konstrukcję. Były tam Mamuty, Pawie, Konie Żyrafy oraz Motocykle i Samochody Terenowe.

            Wbrew pozorom nie była to łatwe zajęcie. Trzeba było poświęcić dużo uwagi i wykazać się cierpliwością. Praca trwała 2 lekcje, a na trzeciej trzeba było pomalować złożony model. Załączone zdjęcia pokazują ostatni etap, czyli malowanie i wystawę gotowych prac.

            Po wyschnięciu farby każdy zabierze swoje dzieło do domu.

             

            Wiktor Horbaczewski

        • Kolorowy Dzień Dyni
          • Kolorowy Dzień Dyni

            30.10.2024

             

            Bardzo obawialiśmy się, czy jesienna i deszczowa aura nie zechce 30 października storpedować naszych zamiarów. Szczęśliwie obyło się bez deszczu. Przeplatający się naprzemiennie kapuśniaczek z onieśmielonymi promieniami słońca nie był w stanie stanąć nam na drodze.

            Niezawodny pomysłodawca i wykonawca eventu, czyli Samorząd szkolny ramię w ramię ze swoimi opiekunami już od samego rana zakasał rękawy i przystąpił do rozstawiania atrakcji na boisku.

            Odwiedzające nas zastępy klas zostały zaangażowane w wykonywanie kolejnych zadań na specjalnie przygotowanych stanowiskach rozproszonych na całym boisku. Wśród atrakcji królowały tradycyjne zabawy np. „Boo bowling”, “Jack-o'-Lantern Bag Toss”, “Mystery Box”, “Balancing Act” czy też tegoroczna nowość „Podchody”.

            Niektóre z nich wymagały poczucia równowagi, inne celności czy sprytu, czy w końcu umiejętnego łączenia faktów. Zaliczenie każdej atrakcji oznaczało podbicie karnetu kolejną pieczątką. Po zebraniu wszystkich pieczątek, uczestnicy zabawy mogli zgłosić się po odbiór słodkiego co nieco.

            Oprócz atrakcji na boisku, dzieci w dniach poprzedzających Dzień Dyni dekorowały swoje klasy w tonacji jesienno-dyniowej. W konkursie na najciekawiej wystylizowaną klasę wyróżnić musimy:

             

            🔴🟠🟡 w kategorii klasy 1-3: ex aequo klasę 1 oraz 3a,

            🔴🟠🟡 w kategorii klasy 4-8: ex aequo klasę 4a oraz 5b.

             

            Wielkie brawa za oryginalność, pomysł i robiące ogromne wrażenie wdrożenie go w życie.

            W przeprowadzonym z kolei konkursie na najbardziej zapierający dech w piersiach kostium, jury postanowiło udekorować 5 kreacji odpowiednio:

            🔴🟠🟡 w kategorii klasy 1-3:

             

            🎃 Hanię Kuszaj z kl. 3b,

            🎃 Marysię Kuniej-Konwerską z kl. 1,

            🎃 Aleksa Jaremę z kl. 1,

            🎃 Łucję Dziemiańczyk z kl. 2a oraz

            🎃 Antoniego Brandyka z kl. 3b

             

            🔴🟠🟡 w kategorii klasy 4-8:

             

            🎃 Małgosię Bagińską z kl. 8a,

            🎃 Zosię Kobyłecką z kl. 8a,

            🎃 Kubę Szota z kl. 7,

            🎃 Sebastiana Sundsteigena z kl. 5a oraz

            🎃 Patryka Pilarskiego z kl. 4a

             

            Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z tego wydarzenia :)

        • Z wizytą w Smart Kids Planet
          • Z wizytą w Smart Kids Planet

            29.10.2024

            29 października klasy 2a i 3a wybrały się na wycieczkę do Smart Kids Planet - Centrum Mądrej Zabawy mieszczącego się w Fabryce Norblina.

            czestnicząc w warsztatach, a przy tym świetnie się bawiąc, uczniowie rozwijali swoją kreatywność, umiejętności cyfrowe, przedsiębiorczość i umiejętność współpracy. Jako pamiątkę z wycieczki każde dziecko przywiozło obrazek namalowany samodzielnie na światłoczułym papierze czy pomocy farb fluorescencyjnych :)

            Tak produktywnie i radośnie uczniowie obu klas weszli w progi pięknej choć już coraz chłodniejszej jesieni.

             

            Anna Król

        • Las i jego budowa
          • Las i jego budowa

            27.10.2024

            Las jest miejscem szczególnym, tworzy miejsce do życia dla niezliczonej liczby roślin i zwierząt. Jest doskonale zgranym mechanizmem, w którym każda część, choć oddzielna, stanowi jego niezbędny element. Doskonale widać to na przykładzie warstw lasu. Każda z nich pełni odrębną rolę, jest zamieszkiwana przez inne organizmy a jednak przenikają się nawzajem i odrębnie istnieć nie mogą.

            To proste odkrycie było tematem projektu edukacyjnego w klasie III B „Las i jego budowa”. Uczniowie z dużym zaciekawieniem obejrzeli film przyrodniczy o warstwach lasu. Podczas oglądania uczniowie dowiedzieli się wszystkich szczegółów o warstwowej budowie lasu, roślinach występujących oraz zwierzętach mieszkających w poszczególnych piętrach. Przypomnieli sobie gatunki drzew liściastych i iglastych, a także informacje na temat zmian zachodzących w przyrodzie jesienią.

            W następnym etapie naszego projektu uczniowie wykonali lapbooka „WARSTWY LASU", który jest świetnym sposobem na utrwalanie wiadomości o mieszkańcach i gatunkach roślin, które możemy znaleźć w poszczególnych warstwach.

            Ostatnim punktem było wykonanie makiety lasu. Dzieci wykorzystały w swojej pracy różnorodne materiały naturalne oraz skarby jesieni m.in. liście, kasztany, żołędzie itp. Efekty pracy uczniów można zobaczyć w galerii zdjęć.

             

            Anna Tabor

        • Wyprawa do fabryki Wedla
          • Wyprawa do fabryki Wedla

            24.10.2024

            24 października klasa 7 udała się na wycieczkę do Fabryki Czekolady E. Wedla.

            Muzeum czekolady to miejsce, gdzie nauka spotyka się z dobrą zabawą, angażując wszystkie zmysły zwiedzających. To nie tylko edukacyjne doświadczenie, ale także sposób na rozwijanie kreatywności i wzmacnianie więzi w grupie. Dzięki multisensorycznemu doświadczeniu, uczniowie uczyli się poprzez działanie, co sprawia, że nauka może być fascynującą przygodą i na dłużej gości w pamięci.

            Wśród aktywności, które czekały naszych amatorów czekoladowych słodkości znalazły się:

             

            • zarys historii fabryki,
            • podejrzenie procesu produkcyjnego,
            • degustacja czekoladowego urobku,
            • seans filmowy i zapoznanie się z wyjątkowo szczegółową makietą,
            • tworzenie własnych opakowań,
            • podziwianie widoków Pragi z tarasu widokowego i oczywiście...
            • shopping w sklepie :)
        • Zaklęci w kapsule czasu
          • Zaklęci w kapsule czasu

            23.10.2024

            Wygląda na to, że tradycja jesiennego zakopywania kapsuły czasu przez uczniów klas 4 ma się coraz lepiej, bowiem kolejny już rocznik dzieciaków (tym razem z klasy 4b) zamknął w szkatułce swój cały świat i pieczołowicie schował przed oczami wścibskich swoje sekrety, opinie i ulubione przedmioty.

            Kapsuła czasu przehibernuje kolejne lata, aby ponownie wypłynąć na powierzchnię rzeczywistości w klasie 8 ku uciesze całej klasy :)

        • Konkurs plastyczny pt. "Przemoc karmi się milczeniem"
          • Konkurs plastyczny pt. "Przemoc karmi się milczeniem"

            23.10.2024

            Serdecznie zapraszamy uczniów i uczennice klas 6-8 do udziału w konkursie plastycznym pt. "Przemoc karmi się milczeniem" organizowany przez naszą szkołę we współpracy z Ośrodkiem Pomocy Społecznej Dzielnicy Rembertów m. st. Warszawy.

            By wziąć udział w konkursie należy stworzyć plakat na temat “Przemoc karmi się milczeniem”. Plakat musi być wykonany na sztywnym papierze w formacie A3. Technika wykonania jest dowolna, pracę można również wykonać na komputerze, a potem wydrukować w formacie A3.

            Prace wraz ze zgodami na udział w konkursie należy dostarczyć do sekretariatu do 18 listopada.

            Wyróżnione prace zostaną zaprezentowane na wystawie w bibliotece przy ul. Gawędziarzy, a ich autorzy otrzymają nagrody. Przed wzięciem udziału w konkursie należy zapoznać się z regulaminem. W pliku z regulaminem znajduje się również zgoda na udział dziecka w konkursie. Druk można także otrzymać w sekretariacie.

            Regulamin i zgoda w formacie PDF:

            https://pilecki-my.sharepoint.com/.../ESKFZt1oD39BpBDUHcA...

             

            W razie pytań lub wątpliwości zapraszamy do kontaktu z koordynatorką konkursu, panią Magdą Malicką.

        •  „Godzina dla młodych głów”
          • „Godzina dla młodych głów”

            22.10.2024

            Z wielką przyjemnością pragniemy Państwa poinformować, że nasza szkoła zakwalifikowała się do programu profilaktycznego „Godzina dla młodych głów”.

            W tym roku szkolnym do programu przystąpiło ponad 4000 szkół z całej Polski. W tym gronie znalazła się również Superszkoła.

            Program podzielony jest na trzy grupy wiekowe: klasy 1-3, klasy 4-6 oraz 7-8.

            Zachęcamy Państwa do odwiedzenia strony https://mlodeglowy.pl/, gdzie możecie poczytać o programie, ale również znaleźć wiele informacji dotyczących zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.

            Razem zadbajmy o zdrowie psychiczne naszych dzieci.

             

            Koordynator projektu Anna Tabor

        • Niesamowite warsztaty zoologiczno-przyrodnicze
          • Niesamowite warsztaty zoologiczno-przyrodnicze

            22.10.2024

            22 października odbyły się długo wyczekiwane przez klasy piąte i szóste warsztaty zoologiczno-przyrodnicze. Tytuł zajęć "Fantastyczny świat owadów, płazów i mięczaków, tych pięknych i tych jadalnych" zapowiadał naprawdę spore emocje i rzeczywiście tak było.

            Pani Sylwia Cegiełka (Matka Gadka) przybliżyła uczestnikom zajęć ciekawostki o danym gatunku. Dodatkowo, a może przede wszystkim, uczniowie mogli z bliska zobaczyć, dotknąć, pogłaskać lub też wziąć na ręce zwierzęta, które od małego są uczone kontatku z człowiem; tym dużym, jak i tym małym.

            Zajęcia przeplatane były slajdami z ciekawymi zdjęciami oraz interakcją ze zwierzętami.

             

            Uczniowie poszerzyli swoją wiedzę o następujące kwestie:

            • czy da się to zjeść?
            • czy straszyk straszy?
            • ile krocionóg ma nóg?
            • jak świerszcze GADają?
            • po co owadom dwa żołądki?
            • co mrówka hoduje, a biedronka zjada?
            • co owady mają wspólnego z miodem spadziowym?

             

            Dziękujemy bardzo za wartościowy czas :)

    • Kontakt z nami

      • Publiczna Szkoła Podstawowa STO im. rtm. W. Pileckiego
      • Sekretariat: 694-193-375 lub (22) 673-54-08
      • al. Sztandarów 2
        04-423 Warszawa
        Poland
      • Sekretariat czynny w godz.: 8:00-16:00
      • Psycholog (awaryjnie): 516-290-296
        Pedagog: 514-085-941
      • SKT nr 174 STO
        Al. Sztandarów 2; 04-423 Warszawa
        PKO BP: 05 1020 1127 0000 1402 0172 2826
        Tytuł przelewu: Darowizna na cele oświatowe

        Numer KRS: 0000184247
  • Social media