• Warsztaty na AszWoju #RatujOdpowiedzialnie
          • Warsztaty na AszWoju #RatujOdpowiedzialnie

            26.02.2025

            26 lutego uczniowie klas 4-7 mieli wyjątkową okazję wziąć udział w niezwykłych zajęciach połączonych z warsztatami. Zaraz za progiem sali sportowej Akademii Sztuki Wojennej, oczom dzieci okazały się profesjonalnie przygotowane stanowiska tematyczne, przy czym każde z nich specjalizowało się w innej tematyce.

            Koło Naukowe Combat Eagle Paramedic skupiło się na swoim stanowisku na zwiększeniu świadomości na temat znaczenia pierwszej pomocy oraz nabycie praktycznych umiejętności, które mogą okazać się nieocenione w sytuacjach kryzysowych. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z podstawowymi zasadami udzielania pomocy przedmedycznej, a także ćwiczyć różne techniki, takie jak resuscytacja krążeniowo-oddechowa (RKO) i postępowanie w przypadku zadławienia.

            Gospodarzami kolejnego stanowiska była OSP Jednostka Ratownictwa Specjalistycznego Legionowo, która zaangażowała dzieci w pierwszą pomoc przedweterynaryjną. Zajęcia były fascynujące nie tylko dzięki wszechstronnej wiedzy instruktorów, ale także dzięki obecności cierpliwych psów, na których dzieci przećwiczyć mogły różne techniki diagnostyki zwierząt oraz, a może przede wszystkim, pobawić się z przemiłymi pupilami na czterech łapach.

            Ostatnie stanowisko należało do Jednostki Ratowniczo - Gaśniczej nr 13 w Rembertowie. Strażacy odbyli pogadankę z naszymi uczniami na temat bezpiecznych zachowań w domu oraz poza nim. Wisienką na torcie była możliwość przymierzenia strojów strażaków oraz przetestowania ich ekwipunku.

            Dziękujemy serdecznie Państwu Ordyniec, dzięki uprzejmości których ten happening był możliwy. Bardzo doceniamy trud i wysiłek włożony w logistykę konieczną do zaaranżowania takich warsztatów :)

        • Seans filmowy "Kot w butach"
          • Seans filmowy "Kot w butach"

            22.02.2025

            W piątkowe popołudnie klasy 1 i 3a zostały zaproszone na seans filmowy w ramach nagrody za najładniej udekorowaną sale w szkolnym konkursie na Dzień Dyni. Dzieci obejrzały "Kota w Butach", którego przygody śledziły z rumieńcami na buziach.

            Atmosfera była prawdziwie weekendowa a zapach popcornu nieustannie unosił się w powietrzu. Co za miłe zakończenie pracowitego tygodnia Zwycięskim klasom jeszcze raz serdecznie gratulujemy!👏

             

            Edyta Żegnałek

             

        • Klasy 4 z wizytą u króla
          • Klasy 4 z wizytą u króla

            22.02.2025

            W piątek klasy 4a i 4b uczestniczyły w wycieczce warsztatowej na Zamku Królewskim zatytułowanej "Z Wizytą u Króla".

            Wycieczka została zorganizowana przez nauczycielkę historii Panią Justynę Podemską, która podczas spaceru uliczkami Starego Miasta przedstawiła i omówiła jego najciekawsze miejsca. Podczas wycieczki dzieci nie tylko miały okazję zapoznać się z faktami historycznymi w nawiązaniu do czasów panowania króla Stanisława Poniatowskiego, ale również dowiedziały się dlaczego król sypiał na siedząco i iloma językami się posługiwał.

            Nie brakowało też zagadek historycznych z którymi uczniowie obu klas poradzili sobie rewelacyjnie. Pan przewodnik był pod wrażeniem poziomu wiedzy jaki dzieci pokazały podczas całej wycieczki. Zachęcał do dalszej nauki która, kto wie, może doprowadzić do zrobienia doktoratu z historii.

            Edyta Żegnałek

        • Złoto dla naszych koszykarzy!
          • Złoto dla naszych koszykarzy!

            21.02.2025

            W dniach 19-20 lutego 2025 roku odbyły się Mistrzostwa Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy w koszykówce. Dwudniowy turniej zgromadził około 100 młodych sportowców z rembertowskich podstawówek, w tym zarówno dziewczęta, jak i chłopców z roczników 2011 i 2010. Stawka była wysoka – wyłonienie reprezentantów dzielnicy na prestiżową Warszawską Olimpiadę Młodzieży.

            Turniej dostarczył nie tylko wielu sportowych emocji, ale także był okazją do podziwiania wysokiego poziomu gry, szczególnie w kategorii chłopców. Rywalizacja była zacięta, a każdy mecz przynosił nowe niespodzianki.

            Wyniki Turnieju – Chłopcy:

            🥇 Superszkoła – Złoty medal oraz awans do finału Warszawskiej Olimpiady Młodzieży!

            🥈 ZS74 – Srebrny medal i wielkie uznanie za sportową walkę.

            🥉 SP217 – Brązowy medal po emocjonującym pojedynku o miejsce na podium.

             

            Zwycięska drużyna Superszkoły 👏 pokazała nie tylko doskonałą technikę, ale także ogromne zaangażowanie i ducha walki. To właśnie te cechy pozwoliły im sięgnąć po złoto i zapewniły awans do finału Warszawskiej Olimpiady Młodzieży.

            Dziękujemy serdecznie Szkole Podstawowej nr 189 za część fotorelacji 🙌

        • Ostatnia prosta konkursów kuratoryjnych!
          • Ostatnia prosta konkursów kuratoryjnych!

            21.02.2025

            Już w najbliższych dniach nasze językowe asy staną w szranki ze swoimi konkurentami na ostatnim, wojewódzkim szczeblu zmagań w ramach kuratoryjnych konkursów przedmiotowych.

             

            Język niemiecki - Piotra Barski (Klasa 8b)

            Język angielski - Małgorzata Bagińska (Klasa 8a)

            Język polski - Dawid Kulma (Klasa 8a)

             

            I choć doskonale wiemy ile są warci i jak wiele czasu i pracy poświęcili, aby znaleźć się tu gdzie teraz są, trzymamy kciuki, aby oprócz merytorycznej głębi, nie opuściło ich szczęście i sprzyjająca im fortuna, zasłużyli bowiem na najwyższe laury 👏

        • Podsumowanie I semestru z Programem "Młode Głowy"
          • Podsumowanie I semestru z Programem "Młode Głowy"

            21.02.2025

             

            Jako koordynator programu profilaktycznego "Młode Głowy", mam przyjemność podzielić się refleksjami na temat realizacji działań w klasach 1-8. Naszym celem jest wspieranie dzieci w budowaniu zdrowych nawyków psychicznych, rozwijaniu umiejętności społecznych oraz kształtowaniu poczucia własnej wartości i zrozumienia swoich emocji. Program "Młode Głowy" stawia na aktywny proces uczenia się, który zakłada stopniowe i bezpieczne wprowadzanie uczniów w zagadnienia związane z emocjami, granicami i komunikacją. W pierwszym półroczu zrealizowano szereg tematów, które miały na celu rozwój kluczowych kompetencji emocjonalno-społecznych.

            1. Poczuj emocje.

            W ramach pierwszej tematyki uczniowie i uczennice nauczyli się rozpoznawać oraz nazywać emocje podstawowe, zarówno u siebie, jak i u innych osób. Zajęcia koncentrowały się na tym, jak emocje manifestują się w ciele, myślach i zachowaniu. Dzięki ćwiczeniom dzieci zyskały świadomość tego, co czują, a także jak te uczucia mogą wpływać na ich zachowanie i relacje z innymi. Ważnym elementem było rozwijanie umiejętności dostrzegania emocji u innych osób, co wpływało na budowanie empatii.

            2. Nazwij potrzeby.

            Drugim tematem programu było rozpoznawanie i nazywanie swoich potrzeb, co stanowi kluczową umiejętność w zarządzaniu emocjami i relacjami interpersonalnymi. Uczniowie uczyli się, jak odróżniać rzeczywiste potrzeby od strategii ich zaspokajania oraz zachcianek. Ważnym elementem lekcji była umiejętność rozwiązywania konfliktów związanych z różnymi potrzebami – zarówno w relacjach rówieśniczych, jak i z dorosłymi. Uczniowie rozpoznawali, jak wyrażać nazwanie swoich potrzeb w sposób szanujący innych.

            3. Moje granice.

            W tej części programu uczniowie mieli okazję poznać i nazwać swoje granice osobiste. Celem było nauka, jak komunikować te granice w sposób jasny i stanowczy. Uczyli się także, jak reagować, gdy ich granice są naruszane. Zajęcia miały na celu wzmacnianie poczucia własnej wartości oraz rozwijanie strategii ochrony własnych granic w sposób, który nie rani innych osób. Zajęcia te stanowiły również ważny element budowania asertywności.

            4. Potrzebuję pomocy! Jak to zakomunikować?

            Ostatnim tematem w pierwszym półroczu było rozwijanie umiejętności rozmawiania o zdrowiu psychicznym i komunikowania potrzeby wsparcia. Uczniowie uczyli się, jak otwarcie rozmawiać o swoich problemach i emocjach, a także jak skutecznie szukać pomocy, gdy czują się przytłoczeni. Ćwiczenia obejmowały naukę precyzyjnego przekazywania informacji o potrzebie wsparcia oraz wskazywanie miejsc i osób, do których można się zwrócić w trudnych chwilach.

            Podsumowanie

            Pierwsze półrocze programu "Młode Głowy" było czasem intensywnej pracy nad rozwijaniem umiejętności rozpoznawania emocji, potrzeb i granic, a także komunikowania się w kontekście zdrowia psychicznego. Dzięki odpowiednio dobranym tematom oraz metodom pracy, dzieci miały szansę na lepsze zrozumienie siebie i innych, co stanowi solidną podstawę do dalszej pracy nad zdrowiem psychicznym w kolejnych latach.

            W II półroczu programu "Młode Głowy" kontynuować będziemy realizację tematów, które mają na celu dalsze rozwijanie umiejętności emocjonalnych i społecznych uczniów oraz wspieranie ich zdrowia psychicznego. Tematy zajęć w tym okresie będą ściśle związane z wyzwaniami, z którymi dzieci i młodzież mierzą się w dzisiejszym, cyfrowym świecie, oraz z rozwijaniem umiejętności zarządzania emocjami i bezpieczeństwem zarówno w środowisku offline, jak i online.

             

            Tematy realizowane w II półroczu:

            1. Ja i moje relacje w środowisku online i offline - ćwiczenia dotyczące higieny cyfrowej oraz profilaktyki e-uzależnień, mające na celu rozwój odpowiedzialnego korzystania z technologii oraz budowanie zdrowych nawyków związanych z czasem spędzanym w Internecie.

            2. Ja i moje bezpieczeństwo offline i online - kontynuacja pracy nad wyznaczaniem granic, rozróżnianiem sytuacji wyrażania własnego zdania od hejtu, oraz reagowaniem na przemoc, w tym cyberprzemoc. Ćwiczenia mające na celu wzmocnienie kompetencji

            uczniów w zakresie rozpoznawania zagrożeń oraz komunikowania swoich granic w świecie rzeczywistym i w Internecie.

            3. Ja i krytyczne myślenie - ćwiczenia rozwijające umiejętność weryfikowania treści w Internecie oraz wzmacniające refleksję nad własnym zachowaniem w sieci. Celem jest nauka krytycznego podejścia do informacji, które napotykamy online.

            4. Aktywność fizyczna - dlaczego mózg potrzebuje ciała zajęcia, które będą promować aktywność fizyczną jako kluczowy element zdrowia psychicznego. Uczniowie będą zdobywać wiedzę na temat korzyści płynących z ruchu oraz poszukiwać alternatywnych sposobów spędzania czasu, które pozwolą na równoważenie aktywności online z aktywnością fizyczną.

            II półrocze programu będzie stanowić ważny krok w kierunku pełniejszego zrozumienia siebie, swoich emocji i zachowań, a także w budowaniu zdolności do bezpiecznego i odpowiedzialnego funkcjonowania w świecie cyfrowym i offline.

             

            Anna Tabor

             

        • Podsumowanie I semestru z projektem „Z ekologią na Ty”
          • Podsumowanie I semestru z projektem „Z ekologią na Ty”

            20.02.2025

            Za nami pierwszy semestr pełen zaangażowania i inspirujących działań w ramach ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Z ekologią na Ty”.

            Dzięki aktywnemu uczestnictwu naszych uczniów udało się zrealizować wiele wartościowych inicjatyw promujących postawy proekologiczne. Wasza kreatywność, entuzjazm i chęć dbania o środowisko są godne pochwały!

            Oto lista eko-zadań, które zrealizowaliśmy i zaprezentowaliśmy na stronie naszej szkoły:

            💥 Sprzątanie Świata,

            💥 Zawody sportowe,

            💥Wycieczki przyrodnicze - "Leśna Banda", Nadleśnictwo Celestynów, Ogród Botaniczny UW,

            💥 Warsztaty zoologiczne,

            💥 Zajęcia-las w słoiku,

            💥 Makieta lasu.

             

            Zrealizowane Eko-lekcje 👩‍🏫:

            ♻️ Klasy 4 - poznajemy ptaki w najbliższym otoczeniu-zajęcia terenowe; prezentowanie prognozy pogody;

            ♻️ Klasy 5 - modele komórek;

            ♻️ Klasy 6 - zielniki; świąteczne świeczniki;

            ♻️ Klasa 7 - modele układu pokarmowego, chemiczna choinka;

            ♻️ Klasy 8 - modele DNA, reakcje chemiczne w naszym środowisku.Zostały również zrealizowane zadania z modułu - TIK w ekologii.

            Z radością informujemy, że w kolejnym semestrze będziemy kontynuować nasze działania na rzecz ochrony środowiska. Przed nami kolejne wyzwania, ciekawe zajęcia i akcje, które pomogą nam jeszcze lepiej troszczyć się o naszą planetę.

            Razem możemy więcej - działajmy dalej z ekologią na Ty.

             

            Marzena Pietrucha

             

        • Bal karnawałowy w klasach 1-3
          • Bal karnawałowy w klasach 1-3

            16.02.2025

            Drodzy Uczniowie i Rodzice!

            31 stycznia w naszej szkole odbył się najbardziej wyczekiwany przez wszystkich bal karnawałowy! A kto poprowadził tę niesamowitą zabawę? Oczywiście, firma Hopsasanki!

            Już od samego rana w powietrzu czuć było magię nadchodzącego wydarzenia. Uczniowie klas 1-3 przybyli w najpiękniejszych i najdziwniejszych kostiumach – byli tu piraci, księżniczki, superbohaterowie, dinozaury i nawet kilka jednorożców!

            Każdy przyszedł w takim przebraniu, że nawet uczniowie starszych klas byli zazdrośni!

            Hopsasanki od pierwszych taktów muzyki wciągnęły wszystkich w wir tańca i zabawy. Na parkiecie nie zabrakło fantastycznych układów, które wykonywały małe księżniczki i odważni rycerze! Oczywiście nie zabrakło także gier i konkursów – kto z nas nie chciałby zostać mistrzem tańca

            A kiedy zmęczenie zaczęło dawać o sobie znać, każdy mógł poczęstować się smakołykami przygotowanymi przez naszych wspaniałych rodziców, bo jak wiadomo, na balu nie tylko tańczyć, ale i jeść trzeba!

            Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w tej magicznej zabawie! Z niecierpliwością czekamy na kolejny bal – kto wie, co wydarzy się w następnym roku? Może zorganizujemy bal na Księżycu?

            Z pozdrowieniami,

            Anna Tabor

        • Moje miasto bez elektrośmieci
          • Moje miasto bez elektrośmieci

            15.02.2025

            Superszkoła przystąpiła do Ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Moje miasto bez elektrośmieci”!

            Masz niepotrzebny lub zepsuty sprzęt w domu? Zamień elektrośmieci na realne korzyści! Każda tona zebranego sprzętu to aż 600  na pomoce dydaktyczne i wyposażenie!

            Wszelkie działania mające na celu edukowanie naszych uczniów i ich rodzin z zakresu prawidłowego postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym, w trosce o środowisko naturalne zawsze leżało w centrum zainteresowania naszej szkoły. 

            Ogłaszamy zatem wszem i wobec rozpoczęcie zbiórki elektrośmieci w Superszkole. Wystarczy dostarczyć elektrośmieci oraz zużyte baterie do szkoły i umieścić je w pojemnikach rozstawionych w widocznych miejscach szkolnej przestrzeni.

            Program „Moje miasto bez elektrośmieci” powstał w roku 2011 z inicjatywy ElektroEko. W pierwszym etapie obejmował działania lokalne, na terenie Warszawy, ale już w kolejnym roku osiągnął zasięg ogólnopolski z bardzo dużym zainteresowaniem szkół działaniami edukacji ekologicznej. Program działa nieprzerwanie i ma na celu szeroko pojętą edukację dzieci i ich rodzin z zakresu prawidłowego postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym oraz ze zużytymi bateriami.

             

        • Przekaż 1,5% podatku na rzecz Superszkoły
          • Przekaż 1,5% podatku na rzecz Superszkoły

            13.02.2025

            Drodzy Rodzice,

            zwracamy się do Was z serdeczną prośbą o wsparcie Superszkoły poprzez przekazanie na nasz cel 1,5% podatku. Czynność ta jest bardzo prosta – wystarczy w zeznaniu podatkowym wpisać nazwę naszej szkoły (organizacji pożytku publicznego) wraz z numerem KRS (w naszym przypadku jest to: 0000184247).


            Przekazywane przez Państwa 1,5% podatku z roku na rok rośnie, za co serdecznie dziękujemy. Umożliwia nam to realizowanie kolejnych ambitnych celów, z których korzysta cała społeczność Superszkoły, a przede wszystkim nasi uczniowie.

            Oto kwoty, które przekazaliście Państwo na rzecz szkoły w ostatnich 3 latach:


            Rok 2022: 1️⃣4️⃣.8️⃣8️⃣8️⃣,2️⃣0️⃣ zł (ta suma zapoczątkowała zakupy szafek ubraniowych),

            Rok 2023: 2️⃣5️⃣.7️⃣4️⃣0️⃣,8️⃣0️⃣ zł (kwota ta umożliwiła nam zakup kolejnych szafek ubraniowych),

            Rok 2024: 1️⃣0️⃣5️⃣.4️⃣7️⃣5️⃣,5️⃣0️⃣ zł (dzięki tej sumie, dokonaliśmy kompleksowej renowacji boiska, zainstalowaliśmy drzwi przeciwpożarowe oraz wykonaliśmy remont Sekretariatu).


            To zaledwie 1,5% dla Państwa, ale wielka rzecz dla Superszkoły!

             

        • "Historia porcelanowej laleczki"
          • "Historia porcelanowej laleczki"

            09.02.2025

            Dnia 21 stycznia najmłodsi członkowie szkolnej grupy teatralnej "Bez nazwy" mieli przyjemność zaprezentować po raz pierwszy długo ćwiczony spektakl - "Historia porcelanowej laleczki". 

             

            Uczniowie klas 1-3:  

            Klasa 1: Ola Boguszewska, Jagoda Brzozowska, Basia Ciuba, Julia Czupryńska, Filip Wertejuk, Wojtek Wiśniewski. 

            Klasa 2: Monika Babula, Ksawery Cybulski, Hania Grajnert, Maja Majsztyk, Marika Miros, Leon Nowotarski, Ignacy Żwirek.

            Klasa 3a: Marysia Jarema, Ania Skarbek-Kozietulska.

            Klasa 3b: Gabrysia Gos i Helenka Ziółkowska.

             

            Korytarz szkolny świetnie sprawdził się w roli sceny.  A to za sprawą, zmieniającego kolory oświetlenia, nad którym czuwała niezastąpiona sekcja techniczna pod nadzorem Pana Michała Żbikowskiego. 

            Sekcja techniczna zadbała również o oprawę muzyczną, obsługę kamer i nagłośnienie, bez których nasze przedstawienie nie byłoby możliwe.

             

            W jej składzie znaleźli się:

            Lena Kowalczuk, Ola Słupska, Wojtek Piliszczuk, Władek Pyc, Marcel Zadęcki, Nataniel Brzozowski, Tomek Janiszewski, Kuba Szot. Dodatkowo Nataniel Brzozowski jest autorem pięknych zdjęć ze spektaklu.  Jeszcze raz wielkie brawa dla nich.

             

            A teraz, dla tych, którzy nie mogli obejrzeć występu na żywo, i dla tych, którzy chcą go obejrzeć jeszcze raz - "Historia porcelanowej laleczki" ponownie.

            Zapraszamy

            Anna Dzierżanowska

      • Kontakt z nami

        • Publiczna Szkoła Podstawowa STO im. rtm. W. Pileckiego
        • Sekretariat: 694-193-375 lub (22) 673-54-08
        • al. Sztandarów 2
          04-423 Warszawa
          Poland
        • Sekretariat czynny w godz.: 8:00-16:00
        • Psycholog (awaryjnie): 516-290-296
          Pedagog: 514-085-941
        • SKT nr 174 STO
          Al. Sztandarów 2; 04-423 Warszawa
          PKO BP: 05 1020 1127 0000 1402 0172 2826
          Tytuł przelewu: Darowizna na cele oświatowe

          Numer KRS: 0000184247
    • Social media