• Podziękowania za udział w Kampanii "Dzieciństwo bez przemocy"
          • Podziękowania za udział w Kampanii "Dzieciństwo bez przemocy"

            28.11.2024

            Jest nam niezmiernie miło, że nasze zaangażowanie w Ogólnopolską Kampanię "Dzieciństwo bez przemocy", organizowaną przez Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, zostały zauważone i docenione:

            "Szanowni Państwo,

            W imieniu Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę i organizacji z Krajowej Koalicji na rzecz Ochrony Dzieci serdecznie dziękuję za Państwa udział w kampanii "Dzieciństwo bez przemocy", której celem jest przeciwdziałanie przemocy wobec dzieci w Polsce.

            Przez 6 tygodni trwania akcji na stronie www.dziecinstwobezprzemocy.pl zarejestrowało się blisko 8 tysięcy instytucji i organizacji, które zrealizowały dziesiątki tysięcy inicjatyw.

            Razem zrobiliśmy ważny krok ku dzieciństwu bez przemocy!"

             

        • Odwiedziny p. Tadeusza Płużańskiego
          • Odwiedziny p. Tadeusza Płużańskiego

            27.11.2024

            12. listopada odwiedził naszą "Cegiełkę" p. Tadeusz Płużański - dziennikarz, historyk, publicysta, ale dla nas przede wszystkim syn współpracownika, konspiratora związanego z naszym patronem Rotmistrzem Witoldem Pileckim.

            Obaj pragnęli Polski wolnej i suwerennej. Nie godzili się na kolejną okupację tym razem radziecką. Klasy 7-8 obejrzały film pt. "Kryptonim „Klasztor” – Dopaść Pileckiego". Dokument opisuje siatkę konspiracyjną zorganizowaną przez rtm. Witolda Pileckiego po 1945 roku oraz bohaterskie działania jej uczestników.

            Rotmistrz Witold Pilecki całe życie pracował dla Polski. Został zamordowany 25 maja 1948r. o godz. 21:30 strzałem w tył głowy przez Piotra Śmietańskiego.

            Po filmie p. Redaktor rozmawiał z uczniami, wyjaśniał i opowiadał o naszym Patronie na podstawie wiedzy, której udzielił mu jego ojciec Tadeusz Płużański, który nazwał rtm. Witolda Pileckiego świętym patriotą.

            Nasz Gość spotkał w naszej szkole koleżankę z lat szkolnych, co było dla niego wielką niespodzianką. Spotkanie przygotowała od strony technicznej wspaniała ekipa p. Michała Żbikowskiego.

            Dziękujemy.

             

            Maria d'Erceville

        • Zapraszamy na turniej tenisa stołowego
          • Zapraszamy na turniej tenisa stołowego

            26.11.2024

            Razem z Urzędem Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy zapraszamy serdecznie do udziału w turnieju tenisa stołowego zarówno kadrę nauczycielską jak i uczniów.

            Turniej odbędzie się w Szkole Podstawowej nr 189 przy ul. Dwóch Mieczy 5.

            Zapraszamy do zapisów, które trwają do 28.11.2024 r. do godz. 18:00, pod adresem activetime@gmail.com

            Liczba uczestników jest ograniczona.

             

        • Szóstoklasiści śladami religii świata
          • Szóstoklasiści śladami religii świata

            26.11.2024

            Uczniowie klas szóstych wyruszyli dziś śladami religii świata w Warszawie, wzbogacając aktualne treści omawiane na lekcjach historii.

            Rozpoczęliśmy naszą wyprawę od odwiedzin w meczecie, gdzie imam opowiadał o podstawach islamu.

            Następnie zwiedziliśmy synagogę Nożyków - jedyną czynną przedwojenną synagogę w Warszawie, która przetrwała II wojnę światową.

            astępnie odwiedziliśmy neogotycki kościół ewangelicko-reformowany, gdzie uczniowie wzięli udział w ciekawej dyskusji na temat protestantyzmu.

            Ostatnim punktem naszej wycieczki była cerkiew prawosławna p.w. św. Marii Magdaleny. Wróciliśmy zmęczeni, ale bogatsi o zdobytą wiedzę i osobiste wrażenia.

             

            Justyna Podemska

             

        • "Reading Brings Us Unknown Friends"
          • "Reading Brings Us Unknown Friends"

            25.11.2024

            Jak widać na załączonych obrazkach, wbrew powszechnym obawom obserwatorów, sztuka czytelnictwa ma się wśród dzieci i młodzieży nadspodziewanie dobrze❗️

            Oto spośród 11 śmiałków rekrutujących się z klas 6-8, do II etapu II 📚 Ogólnopolskiego Konkursu Czytelniczego 📖 w języku angielskim zakwalifikowało się aż 9 uczestników.

            Na dystansie wielu dociekliwych i podchwytliwych pytań na temat lektury "The Story of Doctor Dolittle" popisali się chirurgicznie precyzyjną znajomością owej lektury i przebojowo wdarli się do kolejnego etapu. Winszujemy serdecznie 👏

            12 stycznia 2025r. przyjdzie im się zmierzyć z dwiema kolejnymi pozycjami:

            📖 "Peter Pan" autorstwa szkockiego dramaturga i powieściopisarza Jamesa Matthew Barriego

            oraz

            📖 "The Little Princess" pióra brytyjskiej powieściopisarki i autorki sztuk teatralnych Frances Hodgson Burnett.

            Nie chcemy oceniać książki po okładce, ale wszystko wskazuje na to, że nasze mole książkowe przeczytają te książki od deski do deski 😍

             

        • Program Wczesnej Profilaktyki Uzależnień „Cukierki”
          • Program Wczesnej Profilaktyki Uzależnień „Cukierki”

            25.11.2024

            21 listopada 2024r. w naszej szkole odbyły się warsztaty profilaktyczne dla uczniów klasy IIIa i IIIb, które prowadził trener z firmy Nowe Horyzonty.

            Warsztaty są rekomndowane z programów profilaktycznych i promocji zdrowia psychicznego oraz finansowane przez Dzielnicę Rembertów. Uczniowie klas realizowali Program Wczesnej Profilaktyki Uzależnień „Cukierki”. Warsztaty prowadzone były w oparciu o bajkę profilaktyczną Agnieszki Grzelak „Cukierki”.

            Podczas spotkania prowadzący czytał uczniom bajkę, wspólnie omawiano jej treść a następnie dzieci odpowiadały na pytania. Uczniowie mieli również okazję, aby podzielić się swoimi spostrzeżeniami oraz sytuacjami, które miały miejsce w ich życiu.

            Następnie uczniowie odgrywali scenki, podczas których wykazywali się asertywnością i odmawiali skutecznie przyjęcia cukierka. Na zakończenie warsztatów dzieci miały namalować lub narysować portret jednej z postaci występującej w opowiadaniu. 

            Zajęcia były dla uczniów bardzo ciekawą formą uświadomienia sobie niewłaściwych zachowań, nabrania umiejętności właściwego postępowania w różnych sytuacjach życiowych i postawy dystansu w relacjach z nieznajomymi.

             

            Anna Tabor

             

        • Apel z okazji Święta Odzyskania Niepodległości
          • Apel z okazji Święta Odzyskania Niepodległości

            23.11.2024

            „Gdy człowiek ma przed sobą kilka dróg, gdy męczy się i waha i nie wie, którą wybrać – niech wybiera drogę honoru, ta zawsze będzie właściwsza” - Józef Piłsudski.

            „Kochajcie ojczystą ziemię. Kochajcie swoją świętą wiarę i tradycję własnego Narodu. Wyrośnijcie na ludzi honoru, zawsze wierni uznanym przez siebie najwyższym wartościom, którym trzeba służyć całym swoim życiem” – tak brzmiało motto Rotmistrza Witolda Pileckiego.

            5 listopada 2024r. świętowaliśmy Dzień Niepodległości i oddaliśmy hołd naszej Ojczyźnie i Jej bohaterom. Wiersz "Pieśń o fladze" wyrecytowali uczniowie klasy 5b: Maria Czarnocka, Urszula Dolecka, Alicja Jagielska, Albert Czesuch i Kajetan Żwirek - przygotowani przez p. Annę Dzierżanowską i Marię d'Erceville. Pieśń Legionów "Pierwszą Brygadę" odśpiewaliśmy wspólnie. Część historyczną opracowała p. Justyna Podemska, muzycznie przygotowała nas p. Aleksandra Kondraciuk. Sferą techniczną zajęli się niezawodni: p. Michał Żbikowski wraz z sekcją techniczną w osobach: Kuby Orciucha i Antka Salamońskiego. Ekspozycją na szkolnym korytarzu zajęli się p. Mirosław Leymann i p. Maria d'Erceville.

             

        • Z wizytą w Muzeum Więzienia Pawiak
          • Z wizytą w Muzeum Więzienia Pawiak

            22.11.2024

            Klasa 7 udała się na wycieczkę edukacyjną do Muzeum Więzienia Pawiak. Pawiak w czasach II wojny światowej pełnił funkcję niemieckiego więzienia, w którym przetrzymywano i torturowano tysiące więźniów, stając się przerażającym symbolem w okupowanej stolicy.

            Uczniowie zapoznali się tam z wieloma eksponatami, będącymi osobistymi przedmiotami więźniów. Wysłuchali także licznych relacji i wspomnień utrwalonych w tzw. grypsach.

            Wizyta w muzeum pozwoliła uczniom lepiej zrozumieć rzeczywistość czasów wojny oraz znaczenie pamięci o tych, którzy walczyli o wolność.

             

            Justyna Podemska

             

        • Podróż w Świat Średniowiecznych Ksiąg
          • Podróż w Świat Średniowiecznych Ksiąg

            22.11.2024

            W dniu 21 listopada 2024 roku uczniowie klas czwartych naszej szkoły wzięli udział w wyjątkowej wycieczce do Pałacu Krasińskich.

            Głównym punktem programu było zwiedzanie wystawy stałej poświęconej najstarszym polskim księgozbiorom średniowiecznym. Podczas wizyty młodzi odkrywcy mieli okazję zapoznać się z bezcennymi manuskryptami i inkunabułami, które stanowią część dziedzictwa kulturowego Polski. Przewodnik oprowadzający po wystawie opowiadał o historii i tajemnicach średniowiecznych skryptoriów, o tym, jak książki były tworzone i zdobione wieki temu, o ich twórcach oraz znaczeniu owych rękopisów dla rozwoju literatury i nauki w Polsce.

            Organizatorzy mają nadzieję, że ta inna lekcja historii była inspirującym doświadczeniem dla młodych uczestników.

             

            Iwona Sowulewska

        • Klasy 1-3 sadzą lasy w słoiku
          • Klasy 1-3 sadzą lasy w słoiku

            20.11.2024

            W dniu dzisiejszym wszystkie klasy 1-3 wzięły udział w warsztatach artystyczno-przyrodniczych „Las w słoiku”.

            Podczas zajęć dzieci nauczyły się, jak stworzyć swój własny mały ekosystem. Raz umieszczona w naczyniu roślinność nie potrzebuje więcej zabiegów pielęgnacyjnych – zamknięty obieg sprawia, że mały las ma odpowiednią ilość wilgoci, żeby przetrwać.

            W trakcie warsztatów uczniowie poznali poszczególne etapy pracy nad leśnym słoikiem. Tworząc miniaturowy las dzieci nie tylko poszerzyły wiedzę na temat leśnej flory – była to, także świetna okazja do rozwoju zdolności manualnych. To wyjątkowe warsztaty, dzięki którym dzieci zaprosiły prawdziwą leśną roślinność do szkoły.

             

            Anna Tabor

             

        • Klasy 4 w Łazienkach Królewskich
          • Klasy 4 w Łazienkach Królewskich

            12.11.2024

            12 listopada uczniowie klas czwartych z naszej szkoły wzięli udział w wyjątkowej wycieczce do Łazienek Królewskich w Warszawie. Wyjątkowość tej wyprawy polegała na tym, że to sami uczniowie pełnili rolę przewodników po historycznych zakątkach parku.

             

            Młodzi przewodnicy

            Dzieci podzieliły się na grupy, a każda z nich przygotowała wcześniej informacje i ciekawostki o wybranych obiektach w Łazienkach Królewskich. Prezentacje odbywały się zarówno w języku polskim, jak i angielskim, co pozwoliło uczniom nie tylko pochwalić się swoją wiedzą, ale także sprawdzić umiejętności językowe. Było to wspaniałe doświadczenie, które umożliwiło uczniom rozwijanie zdolności komunikacyjnych i pewności siebie.

             

            Zwiedzanie wystaw

            Podczas wizyty uczniowie mieli okazję zwiedzić także stałe wystawy znajdujące się na terenie Łazienek Królewskich. Były one źródłem wielu inspiracji i ciekawych rozmów, które z pewnością na długo zapadną w pamięci uczestników.

             

            Sukces wycieczki

            Wycieczka została uznana za bardzo udaną. Uczniowie nie tylko poszerzyli swoją wiedzę o jednym z najpiękniejszych miejsc w Warszawie, ale także świetnie się bawili, wcielając się w rolę przewodników. Dzięki temu przedsięwzięciu młodzież mogła także pogłębić swoje zainteresowania historyczne i kulturowe.

            Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom i nauczycielom zaangażowanym w organizację tego niezapomnianego dnia!

             

            Iwona Sowulewska

             

        • Koncert w przedszkolu na ul. Admiralskiej
          • Koncert w przedszkolu na ul. Admiralskiej

            12.11.2024

            6 października, uczniowie uczęszczający na kółko muzyczne, mieli przyjemność wystąpić dla przedszkolaków w Przedszkolu nr 367 z Oddziałami Integracyjnymi przy ulicy Admiralskiej. Zaprezentowaliśmy program w ramach nowego cyklu „Tanecznym krokiem, w tanecznym rytmie”.

            Był polonez, menuet, chaconna, wiersze o tanecznej tematyce, aranżacje ruchowe do dwóch piosenek. Koncert zakończyliśmy wspólnym tańcem. Artyści spisali się znakomicie.

            Publiczność była zachwycona. Na zakończenie uczniowie jak zwykle zostali zaproszeni na pyszny poczęstunek.

            Wydarzenie to na długo pozostanie w naszych pamięciach, tym bardziej, iż niektórzy z naszych uczniów są absolwentami tego wspaniałego przedszkola.

             

            Aleksandra Kondraciuk

        • "Legends, Myths and Storytelling”
          • "Legends, Myths and Storytelling”

            10.11.2024

            Uczniowie klasy 7, realizując projekt eTwinning pt. "Legends, Myths and Storytelling”, pracowali ostatnio nad filmikami prezentującymi nas przed chorwacką, czeską i słowacką publicznością.

             

            Tematyka filmików dotyczyła:

             

            1️⃣ symboli narodowych,

            2️⃣ siedziby naszej szkoły,

            3️⃣ znanych na świecie polskich sportowców oraz

            4️⃣ kwestii netykiety.

             

            Zobaczcie jak wywiązali się z zadania :)

             

        • Klasa 7 w programie eTwinning
          • Klasa 7 w programie eTwinning

            09.11.2024

            Uczniowie klasy 7 realizują od września całoroczny projekt pt. „Legends, myths and storytelling” w ramach programu eTwinning. Prace nad projektem odbywają się na tzw. lekcjach kulturowych języka angielskiego. Partnerami Superszkoły w tym przedsięwzięciu są szkoły z Chorwacji, Czech oraz Słowacji.

            Zważywszy na międzynarodowe towarzystwo, eTwinning jest idealnym preludium dla klasy 7, aby nabyć międzynarodowego obycia projektowego przed przyszłorocznym udziałem w Erasmusie+. Projekt pt. „Legends, myths and storytelling” to próba odnalezienia łączącej nas europejskiej tożsamości szkół partnerskich pod wspólnym mianownikiem legend, mitów i podań wywodzących się z poszczególnych regionów.

            Będziemy Was na bieżąco informować o postępie prac naszej klasy eTwinningowej.

            eTwinning to społeczność szkół, uczniów i nauczycieli współpracujących ze sobą za pomocą mediów elektronicznych. Tworzą ją nauczyciele wszystkich przedmiotów, pracujący z uczniami w wieku 3-19 lat, w tym również bibliotekarze szkolni i pedagodzy, realizując online międzynarodowe projekty edukacyjne. Program istnieje od 2005 wspierając innowacyjne działania nauczycieli z ponad 40 krajów.

            Najważniejsze cechy projektów eTwinning:

             

            1. Wykorzystywanie komputera, Internetu, różnorodnego oprogramowania, aparatu, kamery, narzędzi z których uczniowie korzystają w czasie wolnym, co czyni zajęcia znacznie ciekawszymi i bardziej angażującymi;
            2. Języki obce wykorzystywane są do bezpośredniej komunikacji z rówieśnikami – partnerami w projekcie. Potrzeba sprawniejszej, płynniejszej rozmowy, porozumienia mobilizuje uczniów do nauki języka;
            3. Temat projektu bardzo łatwo zintegrować z podstawą programową nawet kilku dowolnych przedmiotów nauczanych w szkole, i realizować w ramach planowych zajęć, czyniąc treści edukacyjne znacznie atrakcyjniejszymi.
            4. Projekty eTwinning są bardzo elastyczne – nauczyciele realizujący projekt swobodnie dopasowują tematykę, działania, narzędzia, czas trwania projektu do potrzeby uczniów, swoich i szkoły. W trakcie realizacji zadań maja stałą możliwość modyfikacji zaplanowanych aktywności.
            5. Współpraca - działania opierają się na wspólnie opracowanym planie, nastawione są na ścisłą współpracę i tworzenie rezultatów będących efektem pracy wszystkich partnerów. Dzięki takiemu podejściu projekty rozwijają niezwykle istotne kompetencje społeczne, uczą efektywnej komunikacji, otwartości na różnorodność i kreatywności podczas szukania nowych rozwiązań.

             

        • Doświadczyć historii: Warszawa podczas II wojny światowej
          • Doświadczyć historii: Warszawa podczas II wojny światowej

            08.11.2024

            Uczniowie klas ósmych uczestniczyli w terenowej lekcji historii, której tematem były losy Warszawy w czasach II wojny światowej.

            Młodzież naszej szkoły miała możliwość na własne oczy zobaczyć miejsca związane z tragicznymi losami Polaków w okupowanej stolicy: między innymi Mauzoleum Walki i Męczeństwa, gdzie mieściła się siedziba Gestapo, Muzeum Więzienia Pawiak, czy tereny warszawskiego getta.

            Wyjazd skłonił nas wszystkich do wielu osobistych refleksji na temat cierpienia i heroizmu w mrocznych czasach II wojny światowej.

             

            Justyna Podemska

             

    • Kontakt z nami

      • Publiczna Szkoła Podstawowa STO im. rtm. W. Pileckiego
      • Sekretariat: 694-193-375 lub (22) 673-54-08
      • al. Sztandarów 2
        04-423 Warszawa
        Poland
      • Sekretariat czynny w godz.: 8:00-16:00
      • Psycholog (awaryjnie): 516-290-296
        Pedagog: 514-085-941
      • SKT nr 174 STO
        Al. Sztandarów 2; 04-423 Warszawa
        PKO BP: 05 1020 1127 0000 1402 0172 2826
        Tytuł przelewu: Darowizna na cele oświatowe

        Numer KRS: 0000184247
  • Social media