Uczniowie klasy 7 realizują od września całoroczny projekt pt. „Legends, myths and storytelling” w ramach programu eTwinning. Prace nad projektem odbywają się na tzw. lekcjach kulturowych języka angielskiego. Partnerami Superszkoły w tym przedsięwzięciu są szkoły z Chorwacji, Czech oraz Słowacji.
Zważywszy na międzynarodowe towarzystwo, eTwinning jest idealnym preludium dla klasy 7, aby nabyć międzynarodowego obycia projektowego przed przyszłorocznym udziałem w Erasmusie+. Projekt pt. „Legends, myths and storytelling” to próba odnalezienia łączącej nas europejskiej tożsamości szkół partnerskich pod wspólnym mianownikiem legend, mitów i podań wywodzących się z poszczególnych regionów.
Będziemy Was na bieżąco informować o postępie prac naszej klasy eTwinningowej.
eTwinning to społeczność szkół, uczniów i nauczycieli współpracujących ze sobą za pomocą mediów elektronicznych. Tworzą ją nauczyciele wszystkich przedmiotów, pracujący z uczniami w wieku 3-19 lat, w tym również bibliotekarze szkolni i pedagodzy, realizując online międzynarodowe projekty edukacyjne. Program istnieje od 2005 wspierając innowacyjne działania nauczycieli z ponad 40 krajów.
Najważniejsze cechy projektów eTwinning:
- Wykorzystywanie komputera, Internetu, różnorodnego oprogramowania, aparatu, kamery, narzędzi z których uczniowie korzystają w czasie wolnym, co czyni zajęcia znacznie ciekawszymi i bardziej angażującymi;
- Języki obce wykorzystywane są do bezpośredniej komunikacji z rówieśnikami – partnerami w projekcie. Potrzeba sprawniejszej, płynniejszej rozmowy, porozumienia mobilizuje uczniów do nauki języka;
- Temat projektu bardzo łatwo zintegrować z podstawą programową nawet kilku dowolnych przedmiotów nauczanych w szkole, i realizować w ramach planowych zajęć, czyniąc treści edukacyjne znacznie atrakcyjniejszymi.
- Projekty eTwinning są bardzo elastyczne – nauczyciele realizujący projekt swobodnie dopasowują tematykę, działania, narzędzia, czas trwania projektu do potrzeby uczniów, swoich i szkoły. W trakcie realizacji zadań maja stałą możliwość modyfikacji zaplanowanych aktywności.
- Współpraca - działania opierają się na wspólnie opracowanym planie, nastawione są na ścisłą współpracę i tworzenie rezultatów będących efektem pracy wszystkich partnerów. Dzięki takiemu podejściu projekty rozwijają niezwykle istotne kompetencje społeczne, uczą efektywnej komunikacji, otwartości na różnorodność i kreatywności podczas szukania nowych rozwiązań.