Niezmiernie miło nam poinformować, że trzech uczniów naszej szkoły:
- Ignacy Buczel,
- Tomasz Janiszewski oraz
- Jakub Szot
zakwalifikowali się do drugiego etapu Konkursu informatycznego Logia. Trzymamy kciuki za dalsze wyniki .
Michał Żbikowski
Niezmiernie miło nam poinformować, że trzech uczniów naszej szkoły:
zakwalifikowali się do drugiego etapu Konkursu informatycznego Logia. Trzymamy kciuki za dalsze wyniki .
Michał Żbikowski
W dniu dzisiejszym wszystkie klasy 1-3 wzięły udział w warsztatach artystyczno-przyrodniczych „Las w słoiku”.
Podczas zajęć dzieci nauczyły się, jak stworzyć swój własny mały ekosystem. Raz umieszczona w naczyniu roślinność nie potrzebuje więcej zabiegów pielęgnacyjnych – zamknięty obieg sprawia, że mały las ma odpowiednią ilość wilgoci, żeby przetrwać.
W trakcie warsztatów uczniowie poznali poszczególne etapy pracy nad leśnym słoikiem. Tworząc miniaturowy las dzieci nie tylko poszerzyły wiedzę na temat leśnej flory – była to, także świetna okazja do rozwoju zdolności manualnych. To wyjątkowe warsztaty, dzięki którym dzieci zaprosiły prawdziwą leśną roślinność do szkoły.
Anna Tabor
14 listopada odbyło się wręczenie nagród i dyplomów dla laureatów konkursu plastycznego „Portret bohatera literackiego” organizowanego przez bibliotekę szkolną.
Wszystkie prace można podziwiać na gazetce ściennej na parterze szkoły. Gratulacje dla wszystkich uczestników konkursu.
Irena Kietlińska-Brewko
12 listopada uczniowie klas czwartych z naszej szkoły wzięli udział w wyjątkowej wycieczce do Łazienek Królewskich w Warszawie. Wyjątkowość tej wyprawy polegała na tym, że to sami uczniowie pełnili rolę przewodników po historycznych zakątkach parku.
Młodzi przewodnicy
Dzieci podzieliły się na grupy, a każda z nich przygotowała wcześniej informacje i ciekawostki o wybranych obiektach w Łazienkach Królewskich. Prezentacje odbywały się zarówno w języku polskim, jak i angielskim, co pozwoliło uczniom nie tylko pochwalić się swoją wiedzą, ale także sprawdzić umiejętności językowe. Było to wspaniałe doświadczenie, które umożliwiło uczniom rozwijanie zdolności komunikacyjnych i pewności siebie.
Zwiedzanie wystaw
Podczas wizyty uczniowie mieli okazję zwiedzić także stałe wystawy znajdujące się na terenie Łazienek Królewskich. Były one źródłem wielu inspiracji i ciekawych rozmów, które z pewnością na długo zapadną w pamięci uczestników.
Sukces wycieczki
Wycieczka została uznana za bardzo udaną. Uczniowie nie tylko poszerzyli swoją wiedzę o jednym z najpiękniejszych miejsc w Warszawie, ale także świetnie się bawili, wcielając się w rolę przewodników. Dzięki temu przedsięwzięciu młodzież mogła także pogłębić swoje zainteresowania historyczne i kulturowe.
Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom i nauczycielom zaangażowanym w organizację tego niezapomnianego dnia!
Iwona Sowulewska
Mistrzostwa Rembertowa w badmintonie odbyły się w ramach Warszawskiej Olimpiady Młodzieży.
W kategorii dzieci, dziewczęta zdobyły złoto 🥇, zaś chłopcy srebro 🥈.
W kategorii młodzież, dziewczęta i chłopcy sięgnęli po brązowe medale 🥉.
Gratulujemy!
Tomasz Kizerwetter
6 października, uczniowie uczęszczający na kółko muzyczne, mieli przyjemność wystąpić dla przedszkolaków w Przedszkolu nr 367 z Oddziałami Integracyjnymi przy ulicy Admiralskiej. Zaprezentowaliśmy program w ramach nowego cyklu „Tanecznym krokiem, w tanecznym rytmie”.
Był polonez, menuet, chaconna, wiersze o tanecznej tematyce, aranżacje ruchowe do dwóch piosenek. Koncert zakończyliśmy wspólnym tańcem. Artyści spisali się znakomicie.
Publiczność była zachwycona. Na zakończenie uczniowie jak zwykle zostali zaproszeni na pyszny poczęstunek.
Wydarzenie to na długo pozostanie w naszych pamięciach, tym bardziej, iż niektórzy z naszych uczniów są absolwentami tego wspaniałego przedszkola.
Aleksandra Kondraciuk
Uczniowie klasy 7, realizując projekt eTwinning pt. "Legends, Myths and Storytelling”, pracowali ostatnio nad filmikami prezentującymi nas przed chorwacką, czeską i słowacką publicznością.
Tematyka filmików dotyczyła:
1️⃣ symboli narodowych,
2️⃣ siedziby naszej szkoły,
3️⃣ znanych na świecie polskich sportowców oraz
4️⃣ kwestii netykiety.
Zobaczcie jak wywiązali się z zadania :)
Uczniowie klasy 7 realizują od września całoroczny projekt pt. „Legends, myths and storytelling” w ramach programu eTwinning. Prace nad projektem odbywają się na tzw. lekcjach kulturowych języka angielskiego. Partnerami Superszkoły w tym przedsięwzięciu są szkoły z Chorwacji, Czech oraz Słowacji.
Zważywszy na międzynarodowe towarzystwo, eTwinning jest idealnym preludium dla klasy 7, aby nabyć międzynarodowego obycia projektowego przed przyszłorocznym udziałem w Erasmusie+. Projekt pt. „Legends, myths and storytelling” to próba odnalezienia łączącej nas europejskiej tożsamości szkół partnerskich pod wspólnym mianownikiem legend, mitów i podań wywodzących się z poszczególnych regionów.
Będziemy Was na bieżąco informować o postępie prac naszej klasy eTwinningowej.
eTwinning to społeczność szkół, uczniów i nauczycieli współpracujących ze sobą za pomocą mediów elektronicznych. Tworzą ją nauczyciele wszystkich przedmiotów, pracujący z uczniami w wieku 3-19 lat, w tym również bibliotekarze szkolni i pedagodzy, realizując online międzynarodowe projekty edukacyjne. Program istnieje od 2005 wspierając innowacyjne działania nauczycieli z ponad 40 krajów.
Najważniejsze cechy projektów eTwinning:
Uczniowie klas ósmych uczestniczyli w terenowej lekcji historii, której tematem były losy Warszawy w czasach II wojny światowej.
Młodzież naszej szkoły miała możliwość na własne oczy zobaczyć miejsca związane z tragicznymi losami Polaków w okupowanej stolicy: między innymi Mauzoleum Walki i Męczeństwa, gdzie mieściła się siedziba Gestapo, Muzeum Więzienia Pawiak, czy tereny warszawskiego getta.
Wyjazd skłonił nas wszystkich do wielu osobistych refleksji na temat cierpienia i heroizmu w mrocznych czasach II wojny światowej.
Justyna Podemska
Okres między październikiem i listopadem to bardzo gorący czas dla wszystkich uczniów biorących się za bary z kuratoryjnymi konkursami przedmiotowymi. Jak co roku, Superszkoła wspiera i przygotowuje uczniów ze wszystkich przedmiotów do udziału w tej wymagającej rywalizacji z uczniami z całej Polski.
Przygotowania są okupione wieloma tygodniami, wręcz miesiącami nauki na poziomie wykraczającym poza program szkoły podstawowej. To także poświęcenie dodatkowego czasu kosztem zwyczajowych przyjemności.
Tym większą mamy przyjemność poinformować o potwierdzonym awansie do etapu rejonowego piątki językowców i poliglotów z klas 7 i 8.
Wciąż czekamy na potwierdzenia przejścia naszych uczniów do etapu rejonowego z innych przedmiotów. Poinformujemy o tym fakcie tak szybko, jak to tylko będzie możliwe :)
Wyniki konkursu plastycznego organizowanego przez bibliotekę szkolną
5 listopada minął termin składania prac na konkurs plastyczny, którego tematem był portret wybranego bohatera literackiego (nie tylko w postaci ludzkiej, mogły być również zwierzęta lub inni bohaterowie. Wśród nich znalazły się, np. skarpetka czy drzewo).
W sumie wpłynęło 21 prac z klas 1-4. Jury z trudem wyłoniło te najlepsze. Niektórzy jeszcze nie do końca rozumieją, czym jest portret, niemniej jednak prace były bardzo ciekawe, dzieci zastosowały różne techniki i widać, że większość z nich bardzo przyłożyła się do ich wykonania .
Oto wyniki:
Klasa 1
I miejsce – Julia Stryjewska
II miejsce – Alicja Żochowska
III miejsce – Anna Podniesińska
Wyróżnienia: Kaja Pawłowska i Wojciech Niwiński-Kopiś
Klasa 2
I miejsce – Marika Miros
II miejsce – Hanna Grajnert
III miejsce – Paweł Gołuchowski i Monika Babula
Klasy 3
I miejsce – Agata Piętak kl. 3a
II miejsce – Agata Podniesińska i Maria Salamońska kl. 3a
III miejsce – Julian Staniak kl. 3b
Wyróżnienia: Wiktoria Niwińska-Kopiś, Hanna Kuszaj z kl. 3b oraz Ignacy Zarychta i Jakub Czesuch z kl. 3a
Klasy 4
I miejsce – Gabriela Buczel
II miejsce – Kornelia Dudek kl. 4a i Stanisław Czajka kl. 4b
III miejsce – Piotr Żochowski kl. 4b
Wszystkim bardzo gratulujemy!
Nagrody i dyplomy zostaną wkrótce wręczone.
Irena Kietlińska-Brewko
Ledwie kilka dni temu informowaliśmy Państwa o tym, że Superszkoła przystąpiła do programu profilaktycznego „Godzina dla młodych głów”, a już rozpoczął się etap realizacji zajęć.
Widoczni na zdjęciach uczniowie klasy 5b zajęli się tematyką emocji podczas otwierających cały cykl zajęć warsztatów pt. „Poczuj emocje”.
W czasie tej godziny wychowawczej, piątoklasiści:
👉 nabyli wiedzę o tym, czym właściwie jest zdrowie psychiczne;
👉 poznali rolę emocji w swoim życiu;
👉 rozwinęli umiejętność rozpoznawania i nazywania emocji u siebie i innych;
👉 popracowali nad odczytywaniem emocji w ciele, myślach i zachowaniu.
Jak się okazało, uczniowie chętnie zagłębili się w meandry emocji, szczególnie po obejrzeniu przełamującego pierwsze lody filmiku ZetKacpra 😄.
Doniesienia z pozostałych klas dołączą wkrótce...
#młodegłowy
Nasz ambitny siódmoklasista, Jakub Szot, nadesłał przed chwilą filmik przypominający najciekawsze momenty z odbywającego się bardzo niedawno Dnia Dyni.
Wróćmy na moment do tego wydarzenia i oddajmy się kolorowym, jesiennym wspominkom.
Bardzo dziękujemy, Kuba :)
Uczniowie klasy 4a i 4b na zajęciach technicznych stali się „konstruktorami”. Każdy z nich otrzymał płaski drewniany model, z którego musiał złożyć zwierzę lub maszynę, według załączonego planu. Wpierw trzeba było ponumerować odpowiednie części, a następnie w kolejnych etapach składać przestrzenną konstrukcję. Były tam Mamuty, Pawie, Konie Żyrafy oraz Motocykle i Samochody Terenowe.
Wbrew pozorom nie była to łatwe zajęcie. Trzeba było poświęcić dużo uwagi i wykazać się cierpliwością. Praca trwała 2 lekcje, a na trzeciej trzeba było pomalować złożony model. Załączone zdjęcia pokazują ostatni etap, czyli malowanie i wystawę gotowych prac.
Po wyschnięciu farby każdy zabierze swoje dzieło do domu.
Wiktor Horbaczewski
Bardzo obawialiśmy się, czy jesienna i deszczowa aura nie zechce 30 października storpedować naszych zamiarów. Szczęśliwie obyło się bez deszczu. Przeplatający się naprzemiennie kapuśniaczek z onieśmielonymi promieniami słońca nie był w stanie stanąć nam na drodze.
Niezawodny pomysłodawca i wykonawca eventu, czyli Samorząd szkolny ramię w ramię ze swoimi opiekunami już od samego rana zakasał rękawy i przystąpił do rozstawiania atrakcji na boisku.
Odwiedzające nas zastępy klas zostały zaangażowane w wykonywanie kolejnych zadań na specjalnie przygotowanych stanowiskach rozproszonych na całym boisku. Wśród atrakcji królowały tradycyjne zabawy np. „Boo bowling”, “Jack-o'-Lantern Bag Toss”, “Mystery Box”, “Balancing Act” czy też tegoroczna nowość „Podchody”.
Niektóre z nich wymagały poczucia równowagi, inne celności czy sprytu, czy w końcu umiejętnego łączenia faktów. Zaliczenie każdej atrakcji oznaczało podbicie karnetu kolejną pieczątką. Po zebraniu wszystkich pieczątek, uczestnicy zabawy mogli zgłosić się po odbiór słodkiego co nieco.
Oprócz atrakcji na boisku, dzieci w dniach poprzedzających Dzień Dyni dekorowały swoje klasy w tonacji jesienno-dyniowej. W konkursie na najciekawiej wystylizowaną klasę wyróżnić musimy:
🔴🟠🟡 w kategorii klasy 1-3: ex aequo klasę 1 oraz 3a,
🔴🟠🟡 w kategorii klasy 4-8: ex aequo klasę 4a oraz 5b.
Wielkie brawa za oryginalność, pomysł i robiące ogromne wrażenie wdrożenie go w życie.
W przeprowadzonym z kolei konkursie na najbardziej zapierający dech w piersiach kostium, jury postanowiło udekorować 5 kreacji odpowiednio:
🔴🟠🟡 w kategorii klasy 1-3:
🎃 Hanię Kuszaj z kl. 3b,
🎃 Marysię Kuniej-Konwerską z kl. 1,
🎃 Aleksa Jaremę z kl. 1,
🎃 Łucję Dziemiańczyk z kl. 2a oraz
🎃 Antoniego Brandyka z kl. 3b
🔴🟠🟡 w kategorii klasy 4-8:
🎃 Małgosię Bagińską z kl. 8a,
🎃 Zosię Kobyłecką z kl. 8a,
🎃 Kubę Szota z kl. 7,
🎃 Sebastiana Sundsteigena z kl. 5a oraz
🎃 Patryka Pilarskiego z kl. 4a
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z tego wydarzenia :)
29 października klasy 2a i 3a wybrały się na wycieczkę do Smart Kids Planet - Centrum Mądrej Zabawy mieszczącego się w Fabryce Norblina.
czestnicząc w warsztatach, a przy tym świetnie się bawiąc, uczniowie rozwijali swoją kreatywność, umiejętności cyfrowe, przedsiębiorczość i umiejętność współpracy. Jako pamiątkę z wycieczki każde dziecko przywiozło obrazek namalowany samodzielnie na światłoczułym papierze czy pomocy farb fluorescencyjnych :)
Tak produktywnie i radośnie uczniowie obu klas weszli w progi pięknej choć już coraz chłodniejszej jesieni.
Anna Król
Las jest miejscem szczególnym, tworzy miejsce do życia dla niezliczonej liczby roślin i zwierząt. Jest doskonale zgranym mechanizmem, w którym każda część, choć oddzielna, stanowi jego niezbędny element. Doskonale widać to na przykładzie warstw lasu. Każda z nich pełni odrębną rolę, jest zamieszkiwana przez inne organizmy a jednak przenikają się nawzajem i odrębnie istnieć nie mogą.
To proste odkrycie było tematem projektu edukacyjnego w klasie III B „Las i jego budowa”. Uczniowie z dużym zaciekawieniem obejrzeli film przyrodniczy o warstwach lasu. Podczas oglądania uczniowie dowiedzieli się wszystkich szczegółów o warstwowej budowie lasu, roślinach występujących oraz zwierzętach mieszkających w poszczególnych piętrach. Przypomnieli sobie gatunki drzew liściastych i iglastych, a także informacje na temat zmian zachodzących w przyrodzie jesienią.
W następnym etapie naszego projektu uczniowie wykonali lapbooka „WARSTWY LASU", który jest świetnym sposobem na utrwalanie wiadomości o mieszkańcach i gatunkach roślin, które możemy znaleźć w poszczególnych warstwach.
Ostatnim punktem było wykonanie makiety lasu. Dzieci wykorzystały w swojej pracy różnorodne materiały naturalne oraz skarby jesieni m.in. liście, kasztany, żołędzie itp. Efekty pracy uczniów można zobaczyć w galerii zdjęć.
Anna Tabor
24 października klasa 7 udała się na wycieczkę do Fabryki Czekolady E. Wedla.
Muzeum czekolady to miejsce, gdzie nauka spotyka się z dobrą zabawą, angażując wszystkie zmysły zwiedzających. To nie tylko edukacyjne doświadczenie, ale także sposób na rozwijanie kreatywności i wzmacnianie więzi w grupie. Dzięki multisensorycznemu doświadczeniu, uczniowie uczyli się poprzez działanie, co sprawia, że nauka może być fascynującą przygodą i na dłużej gości w pamięci.
Wśród aktywności, które czekały naszych amatorów czekoladowych słodkości znalazły się:
Wygląda na to, że tradycja jesiennego zakopywania kapsuły czasu przez uczniów klas 4 ma się coraz lepiej, bowiem kolejny już rocznik dzieciaków (tym razem z klasy 4b) zamknął w szkatułce swój cały świat i pieczołowicie schował przed oczami wścibskich swoje sekrety, opinie i ulubione przedmioty.
Kapsuła czasu przehibernuje kolejne lata, aby ponownie wypłynąć na powierzchnię rzeczywistości w klasie 8 ku uciesze całej klasy :)
Serdecznie zapraszamy uczniów i uczennice klas 6-8 do udziału w konkursie plastycznym pt. "Przemoc karmi się milczeniem" organizowany przez naszą szkołę we współpracy z Ośrodkiem Pomocy Społecznej Dzielnicy Rembertów m. st. Warszawy.
By wziąć udział w konkursie należy stworzyć plakat na temat “Przemoc karmi się milczeniem”. Plakat musi być wykonany na sztywnym papierze w formacie A3. Technika wykonania jest dowolna, pracę można również wykonać na komputerze, a potem wydrukować w formacie A3.
Prace wraz ze zgodami na udział w konkursie należy dostarczyć do sekretariatu do 18 listopada.
Wyróżnione prace zostaną zaprezentowane na wystawie w bibliotece przy ul. Gawędziarzy, a ich autorzy otrzymają nagrody. Przed wzięciem udziału w konkursie należy zapoznać się z regulaminem. W pliku z regulaminem znajduje się również zgoda na udział dziecka w konkursie. Druk można także otrzymać w sekretariacie.
Regulamin i zgoda w formacie PDF:
https://pilecki-my.sharepoint.com/.../ESKFZt1oD39BpBDUHcA...
W razie pytań lub wątpliwości zapraszamy do kontaktu z koordynatorką konkursu, panią Magdą Malicką.
Powered by aSc EduPage