• Wyniki konkursu na Ozdobę Wielkanocną
          • Wyniki konkursu na Ozdobę Wielkanocną

            21.04.2024

            Zdajemy sobie doskonale sprawę, że autorzy poniższych dzieł sztuki nerwowo przestępują z nogi na nogę w oczekiwaniu na wyniki konkursu na Ozdobę Wielkanocną ogłoszonego przez Samorząd szkolny. 

            Czasem jednak dzieje się tak, że wykonane przez dzieci i ich rodziców w świątecznym tandemie prace są zwyczajnie tak piękne, że wydanie jakiegokolwiek werdyktu graniczy z niemożliwością! Po wielu godzinach spędzonych na argumentacji swoich typów, Samorząd szkolny ostatecznie osiągnął kompromis i postanowił wyróżnić następujące osoby w poniższej kolejności:

             

            I miejsce - Hania Grajnert z klasy 1

            II miejsce - Marika Miros z klasy 1

            III miejsca (ex aequo): Agata Podniesińska oraz Kacper Rosiński z klasy 2a

             

            Wyróżnienia:

            Monika Babula z klasy 1

            Maja Majszyk z klasy 1

            Franek Brodowski z klasy 1

             

            Wielkie brawa i gratulacje dla wszystkich startujących za nieprzeciętną pomysłowość, wykonanie i szczegółowość prac. Teraz pozostaje tylko czekać na nagrody :)

             

            Samorząd szkolny

        • 81. rocznica powstania w getcie warszawskim
          • 81. rocznica powstania w getcie warszawskim

            20.04.2024

            W piątek, 19 kwietnia, uczniowie naszej szkoły upamiętnili 81. rocznicę powstania w getcie warszawskim przypinając sobie i koleżankom oraz kolegom symboliczne żonkile.

            Wśród powstańców, walczących w getcie warszawskim był Marek Edelman. Polityk, działacz społeczny pochodzenia żydowskiego, a z wykształcenia kardiolog. To właśnie jego gest sprawił, że symbolem powstania stały się żółte żonkile. "Żonkile symbolizują pamięć, szacunek i nadzieję.

            19 kwietnia 1943 roku warszawscy Żydzi podjęli walkę zbrojną z Niemcami. Powstańcy nie mogli mieć nadziei na zwycięstwo. Kierowała nimi chęć odwetu na Niemcach, zadania wrogowi możliwie wysokich strat. Przede wszystkim wybierali jednak śmierć z bronią w ręku. Wobec perspektywy nieuchronnej zagłady nie chcieli ginąć biernie. Powstanie kwietniowe było największym zbrojnym zrywem Żydów podczas II wojny światowej, a zarazem pierwszym powstaniem miejskim w okupowanej Europie.

        • Ruszyła XXIV edycja Pucharu Tymbarku!
          • Ruszyła XXIV edycja Pucharu Tymbarku!

            17.04.2024

            Superszkoła tradycyjnie już bierze udział w kolejnych eliminacjach w poszczególnych kategoriach wiekowych.

            Na obszerne i szczegółowe wyniki przyjdzie jeszcze czas, ale tymczasem zobaczmy jak nasi reprezentanci prezentowali się dzisiaj w obiektywie Fotokreacja Różne Pstryki

             

            O Turnieju

            ⚽️⚽️⚽️ Puchar Tymbarku organizowany jest przez PZPN od 24 lat. Od 2007 r. Sponsorem Generalnym turnieju jest marka Tymbark. Od 2023 r. Puchar Tymbarku i jego uczestnicy są Oficjalnym Partnerem Reprezentacji Polski.

            ⚽️⚽️⚽️ Turniej jest jedną z najszybciej rozwijających się inicjatyw Grassroots w Polsce oraz jest największym w Europie wydarzeniem piłkarskim dla dzieci, organizowanym w trzech kategoriach wiekowych: do lat 8, 10 i 12.

            ⚽️⚽️⚽️ W XXIII edycji w rozgrywkach wzięła udział co czwarta szkoła podstawowa w Polsce.

            ⚽️⚽️⚽️ W Pucharze Tymbarku biorą udział dzieci z całej Polski. Turniej swoim zasięgiem obejmuje blisko 98% powiatów, a z każdym kolejnym rokiem swoją obecność w rozgrywkach coraz mocniej akcentują dziewczynki. Do XXIII edycji zgłosiło się o 46 % więcej drużyn dziewczęcych niż rok wcześniej.

             

             

        • W Muzeum Pałacu Króla Jana III Sobieskiego w Wilanowie
          • W Muzeum Pałacu Króla Jana III Sobieskiego w Wilanowie

            17.04.2024

            16 kwietnia klasy 1, 2a i 2b pojechały do Muzeum Pałacu Króla Jana III Sobieskiego w Wilanowie.

            Dzieci spacerowały po królewskich komnatach, a także oglądały liczne portrety i przedmioty z związane z króle oraz malowidła sławiące jego czyny. Dowiedziały się także, jakie książki czytał oraz w co się ubierał oraz jak przebiegała jego edukacja.

            Uczniowie dowiedzieli się, dlaczego Jana III nazywano Lwem Lechistanu. Następnie wszyscy udali się do ogrodów pałacowych i uczestniczyli w grze terenowej „Na tropie zagubionego królewskiego pupila”. Podczas zabawy dzieci dowiedziały się, jakie zwierzęta mieszkały u króla.

            Wszyscy byli bardzo zadowoleni :) 

             

            Małgorzata Jakubowska

        • Ósmoklasiści w Niepokalanowie
          • Ósmoklasiści w Niepokalanowie

            10.04.2024

            10 kwietnia 2024r. klasa 8dw wraz z opiekunami pojechała do Niepokalanowa.

            Jest to miejsce niezwykłe. Wszystko założone przez Św. Maksymiliana Kolbe. To żywa relikwia. Tu żył św. Maksymilian, a także błogosławieni męczennicy z Niepokalanowa, patroni radiowego klasztoru.

            Także tu istnieje Kaplica Wieczystej Adoracji Światowego Centrum Modlitwy o Pokój. To miejsce łask i cudów.

            Na terenie klasztoru działa także wyjątkowa Ochotnicza Straż Pożarna – jej członkami są franciszkanie, którzy jeszcze do 1999 r. do pożarów jeździli w habitach. Pomysłodawcą jednostki był oczywiście św. Maksymilian, ale OSP Niepokalanów działa do dziś i prócz czynnego udziału w pożarach i akcjach ratunkowych, prowadzi Muzeum Pożarnictwa.

            Najdroższym miejscem tego obszaru jest stara kaplica, dziś sanktuarium św. Maksymiliana. Jest to najstarszy budynek w klasztorze. Od tego miejsca wszystko się zaczęło. W tej kaplicy modlił się Święty, tu odprawiał Msze święte, głosił konferencje. To w niej bracia składali śluby zakonne. Kaplica nadal jest kolebką klasztoru. Tuż przy zakrystii można zobaczyć pierwszą celę św. Maksymiliana, w której on mieszkał od założenia Niepokalanowa w 1927 r. aż do 1930 r.

            Zwiedziliśmy także Bazylikę Najświętszej Maryi Panny oraz Muzeum poświęcone Św. Maksymilianowi. W trakcie pobytu w Niepokalanowie zjedliśmy też wspólny posiłek w klasztornym barze.

            Będziemy miło wspominali czas spędzony w tym pięknym miejscu.

            Leszek Salamoński

        • XXVII Ogólnopolskie Zawody w Pływaniu Szkół STO
          • XXVII Ogólnopolskie Zawody w Pływaniu Szkół STO

            07.04.2024

            W dniach od 5 do 6 kwietnia na obiekcie „U-Ciecha” MOSiR w Ciechanowie odbyły się XXVII Ogólnopolskie Zawody w Pływaniu Szkół Społecznego Towarzystwa Oświatowego.

            Dwudniowe zmagania naszych wspaniałych pływaków zakończyły się zdobyciem wielu medali i ceremonii na podium zwycięzców. Nasza reprezentacja dała z siebie 300% i zostawiła w basenie siódme poty bijąc swoje życiówki przy akompaniamencie wzburzonych fal.

            Serdecznie gratulujemy i dziękujemy wszystkim zawodnikom!

            Korzystając z okazji życzymy Wam dalszych sukcesów i zachęcamy do intensywnych treningów, abyście w przyszłorocznych zawodach mogli sięgnąć po więcej.

            Wierzymy w Was :) Za zdjęcia dziękujemy bardzo Panom: Adamowi Czajce oraz Dariuszowi Witkowskiemu 👏

             

             

            Damian Rybacki

        • Czwartoklasiści w Miasteczku ruchu drogowego
          • Czwartoklasiści w Miasteczku ruchu drogowego

            04.04.2024

            Jako, że uczniowie klas czwartych szykują się do egzaminu na kartę rowerową, w czwartek udaliśmy się do Miasteczko Ruchu Drogowego przy ul. Sołtyka 8/10.

            To właśnie tu, pod czujnym okiem Strażników miejskich uczniowie doskonalili swoje umiejętności panowania nad rowerem, ale przede wszystkim uczyli się właściwie odczytywać bodźce drogowe, aby bezpiecznie poruszać się w przestrzeni miejskiej dżungli.

            Uważnie weryfikowali znajomość znaków drogowych (ze szczególnym naciskiem na znak B20 - STOP oraz znak A7 – ustąp pierwszeństwa przejazdu), a także znaczenie linii namalowanych na jezdni. Nasi instruktorzy pracowali mozolnie, aby wpoić dzieciom zasady zachowania na i przed przejściem dla pieszych.

            Każdy adept kodeksu drogowego miał możliwość wykonać dwa 30-minutowe przejazdy po miasteczku ruchu drogowego.

            Z nieukrywaną dumą musimy zauważyć, że o ile pierwszy przejazd przypominał szarżę przy akompaniamencie ułańskiej fantazji, to drugi przejazd był już znacznie bardziej uważny i co najważniejsze respektujący zasady i prawidła obowiązujące w ruchu drogowym. Jesteśmy bardzo dumni z naszych rowerzystów i mamy nadzieję, że wyrobione nawyki przełożą się bezpośrednio na bezpieczne poruszanie się do/ze szkoły i wszędzie indziej, gdzie przyjdzie się naszym czwartoklasistom zmierzyć z ruchem miejskim.

            Bardzo w tym miejscu pragniemy podziękować Pani Beacie Jagielskiej, bez pomocy której nasze dzisiejsze szkolenie nie miałoby szans się odbyć.

             

            I na koniec garść statystyk o Miasteczku ruchu drogowego:

             

            🚦 Powierzchnia placu 4 tys. m2,

            🚦 750 m jezdni i ścieżek rowerowych,

            🚦 38 m torów tramwajowych,

            🚦 20 sygnalizatorów świetlnych,

            🚦 130 znaków drogowych,

            🚦 tramwaj,

            🚦 zapory kolejowe,

            🚦 3 skrzyżowania i rondo.

             

        • Marcowy koncert
          • Marcowy koncert

            02.04.2024

            19 marca 2024 roku odbył się w szkole koncert. Tym razem występowali i słuchali uczniowie starsi. Nasz korytarz przemienił się w kameralną salę koncertową. Był wspaniały nastrój, piękna muzyka. Dziękuję publiczności za stworzenie miłej atmosfery a wykonawcom gratuluję udanych występów.

             

            Aleksandra Kondraciuk

        • Warsztaty archeologiczne dla klas 1-3
          • Warsztaty archeologiczne dla klas 1-3

            29.03.2024

            Zanim wszyscy uczniowie radośnie wybiegli ze szkoły na przerwę świąteczną, gościliśmy po raz drugi Archeologiczne Warsztaty. Tym razem para archeologów wzięła w obroty klasy młodsze 1-3. Uzbrojeni po zęby w fascynujące pomoce naukowe, oczarowali dzieciaki swoimi zajęciami i opowieściami.

            Uczniowie klas 1, 2a oraz 2b uczestniczyli w zajęciach pt. „Czasem na glinie, czasem na pergaminie”. Zaciekawione i wyraźnie ożywione dzieciaki poznały starożytne sposoby przekazywania informacji, zobaczyły, jak wykonuje się papirus, wylepiły gliniane tabliczki, zaś przy pomocy stilusów spróbowały zapisać tekst na woskowych tabliczkach. Jakby tego było mało, na koniec nasi uczniowie nauczyli się pisać gęsim piórem i zalakowali listy prawdziwym lakiem!

            Tymczasem trzecioklasiści realizowali równolegle program pt. „Z wizytą na wykopaliskach” gdzie przyjrzeli się pracy archeologa, poznali ważne dla niego naukowe terminy oraz wzięli udział w prawdziwych wykopaliskach (z piachem i łopatami włącznie!). Młodociani archeolodzy skupili się na wykopanym artefakcie, mierząc i ważąc go specjalnymi przyrządami, a także sklejali w całość zniszczone zabytki i okazy! Poznali również fascynującą historię starożytnego Rzymu oraz codzienne życie jego mieszkańców.

            Zabawie przeplatanej interaktywną edukacją nie było końca. Na długo zapamiętamy nabytą dziś wiedzę :)

             

        • Hania Gajzler i Łucja Tur wytańczyły złoto!
          • Hania Gajzler i Łucja Tur wytańczyły złoto!

            27.03.2024

            Jeszcze nie przebrzmiały echa wczorajszych sukcesów recytatorskich naszych uczniów, a tymczasem okazuje się, że znowu mamy powodu do radości i dumy z naszych uczennic!

            25 marca odbyła się VIII edycja międzyszkolnego konkursu Dance ma Sens! Organizatorem konkursu jest Niepubliczne Liceum Ogólnokształcące im. Roberta Schumana Fundacji Primus.

            Łucja Tur (z klasy 7a) oraz Hania Gajzler (z klasy 6) reprezentowały naszą szkołę w kategorii: Zespoły Jazz/Contemporary SP kl. 7-8.

            Dziewczęta w pięknym stylu wytańczyły I miejsce! Choreografię dziewcząt ułożyła ich trenerka z Lemono Dance Center pani Agnieszka Czubak.

            Warto w tym miejscu dodać, iż laureatom I miejsca przysługuje prawo wpisu konkursu na świadectwie - Łucja oraz Hania otrzymają dodatkowe punkty w procesie rekrutacji do szkół średnich, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

            Cieszy nas niezmiernie, że nasze uczennice znalazły perfekcyjną synergię dla swojej pasji do tańca oraz perspektywicznego myślenia o swojej przyszłości po ukończeniu Superszkoły :)

             

        • Warszawska Syrenka, czy raczej Posejdon?
          • Warszawska Syrenka, czy raczej Posejdon?

            26.03.2024

            26 marca br. w Szkole Podstawowej nr 189 odbył się dzielnicowy etap 47 Konkursu Recytatorskiego "Warszawska Syrenka". Nasi reprezentanci - Hanna Grajnert (kategoria: klasy 1-3) i Kajetan Żwirek (kategoria: klasy 4-6), stanęli przed dużym wyzwaniem - przedstawieniem przygotowanych przez siebie utworów przed szacownym jury oraz zmierzeniem się z poważną konkurencją z innych rembertowskich szkół podstawowych.

            Bitwa na (pięknie wypowiedziane) słowa była bardzo zaciekła, więc z wielką radością śpieszę donieść, że Kajetan Żwirek - uczeń klasy 4b, brawurowym wykonaniem utworów "Kot w pustym mieszkaniu" Wisławy Szymborskiej oraz "Strasna zaba" Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego wywalczył I miejsce w etapie dzielnicowym konkursu w kategorii: klasy 4-6.

            Co za tym idzie, będzie reprezentował Rembertów na kolejnym, ostatnim już etapie stołecznym.

            Koniecznie należy też wspomnieć o pięknej interpretacji wiersza Juliana Tuwima "Okulary" w wykonaniu Hani Grajnert, która była najmłodszą, (jedyną z klas I) uczestniczką konkursu.

            Naszym artystom należą się wielkie gratulacje!

            Zapraszamy również do obejrzenia fotorelacji i filmów z konkursu.

             

            Anna Dzierżanowska

        • Rozdanie nagród w konkursie świetlicowym
          • Rozdanie nagród w konkursie świetlicowym

            22.03.2024

            18 marca zostały rozdane nagrody laureatom i uczestnikom świetlicowego konkursu „Mistrz Pięknego Czytania”. Dokonała tego pani dyrektor, Małgorzata Mojsak, wraz z paniami ze świetlicy, p. H. Pawlik oraz p. I. Kietlińską-Brewko.

            Poniżej zamieszczamy fotorelację p. Agnieszki Matysiak. Niestety, nie wszyscy laureaci byli obecni na rozdaniu nagród, dlatego brakuje ich na zdjęciach.

            Irena Kietlińska-Brewko

             

        • Smaczne, zdrowe oraz kolorowe!
          • Smaczne, zdrowe oraz kolorowe!

            22.03.2024

            22 marca uczniowie z klasy IIB w ramach podsumowania tematu tygodniowego „Rosnę i zdrowo się odżywiam”, samodzielne przygotowali pyszne śniadanie z przyniesionych ze sobą produktów.

            Dzieci dobrze wiedzą, że aby przystąpić do działań kulinarnych należy dokładnie umyć ręce i założyć fartuszki. Uczniowie przypomnieli sobie zasady bezpieczeństwa, których należy przestrzegać podczas posługiwania się nożem, po czym wszyscy przystąpili do przygotowania stanowisk pracy i zabrali się do robienie kanapek. Można śmiało powiedzieć, że zadanie wykonali doskonale.

            Kanapki były nie tylko smaczne i zdrowe, ale też pięknie ozdobione. Okazało się też, że dzieci jednak lubią warzywa, a najlepiej smakują kanapki wykonane własnoręcznie, dlatego nawet największe niejadki zjadały swoją porcję z apetytem.

            Klasa IIB przy robieniu kanapek kształciła odpowiednie nawyki żywieniowe, dbałość o higienę podczas sporządzania posiłków oraz rozwijała kreatywność i wyobraźnię.

            Smacznego oglądania! :)

            Anna Tabor

        • Światowy Dzień Zespołu Downa
          • Światowy Dzień Zespołu Downa

            22.03.2024

            Światowy Dzień Zespołu Downa, czyli Dzień Kolorowej Skarpetki nie bez przyczyny obchodzi się 21 marca.

            Data symbolizuje trisonomię 21 chromosomu, którego dodatkowa kopia znajduje się w komórkach organizmów osób z Zespołem Downa. Ta symboliczna data przypomina nam, jak ważne jest dbanie o równe szanse w społeczeństwie przy zachowaniu różnorodności.

            akładając kolorowe skarpetki nasza społeczność szkolna okazała solidarność z osobami z Zespołem Downa.

            Sylwia Babiasz

        • Co robią klasy: 5a, 5b i 6 na technice?
          • Co robią klasy: 5a, 5b i 6 na technice?

            21.03.2024

             

            Właśnie skończyliśmy omawiać obwody elektryczne i zapoznaliśmy się z kilkoma tematami z elektroniki. Nauczyliśmy się symboli podstawowych elementów elektronicznych. Rozpoznawaliśmy te elementy w rzeczywistości. Odczytywaliśmy opory oporników. Rozmawialiśmy o tym, jak sporządza się schematy obwodów. Dowiedzieliśmy się, co to jest połączenie szeregowe i co to jest połączenie równoległe. Podjęliśmy dyskusję, dlaczego gdy przepali się jedna lampka na choince, to inne przestają działać i dlaczego tak się nie dzieje w naszej domowej instalacji elektrycznej. Poznaliśmy również budowę kilku urządzeń elektrycznych.

            Jednak chyba najbardziej zajmującym zajęciem było lutowanie. Zaczęliśmy od zabielania i lutowania przewodów elektrycznych. Projekt końcowy polegał natomiast na zlutowaniu modeli semaforów drogowych. W przyszłości na informatyce podłączymy je do Arduino.

            We have also got familiar with most common English words used in electronics. We have discussed the anatomy of a soldering iron in English as well.

            Michał Żbikowski

        • Odpowiednie dali obce słowo!
          • Odpowiednie dali obce słowo!

            21.03.2024

            Na początku marca uczniowie Superszkoły wzięli udział w kolejnej edycji Międzyszkolnego Konkursu Recytatorskiego Literatury Polskiej w Językach Obcych „Odpowiednie dać obce słowo” organizowanego przez XXI Liceum Ogólnokształcące im. Hugona Kołłątaja w Warszawie.

            Ten będący pod patronatem Mazowieckiego Kuratora Oświaty konkurs, od lat niezmiennie przyciąga humanistów i lingwistów z klas starszych pragnących recytować w języku obcym fragment prozy lub wiersz z literatury polskiej.

            Dziś znamy już oficjalne wyniki konkursu i nie zawahamy się ich użyć :). Tegoroczne jury doceniło i wyłoniło troje laureatów z klas ósmych prezentujących twórczość naszych czołowych polskich twórców i tak:

            Mikołaj Gajzler przebojem zdobył I miejsce za wiersz Wisławy Szymborskiej pt. „Niektórzy lubią poezję” po angielsku 🇬🇧 w przekładzie Stanisława Barańczaka,

            Adrianna Zwolińska zabezpieczyła II miejsce za wiersz Czesława Miłosza pt. „Piosenka o końcu świata” w języku angielskim 🇬🇧 w przekładzie Anthony’ego Miłosza i w końcu

            Barbara Prostko sięgnęła po wspaniałe II miejsce za wiersz Macieja Kazimierza Sarbiewskiego pt. "Tęsknota do ojczyzny błękitnej" po francusku 🇫🇷 w przekładzie Diany Duaner.

            Gratulujemy serdecznie wszystkim uczniom, którzy spróbowali swoich sił w tym bardzo prestiżowym, ale zarazem bardzo wymagającym konkursie.

             

    • Kontakt z nami

      • Publiczna Szkoła Podstawowa STO im. rtm. W. Pileckiego
      • Sekretariat: 694-193-375 lub (22) 673-54-08
      • al. Sztandarów 2 04-423 Warszawa Poland
      • Sekretariat czynny w godz.: 8:00-16:00
      • Psycholog (awaryjnie): 516-290-296 Pedagog: 514-085-941
      • SKT nr 174 STO Al. Sztandarów 2; 04-423 Warszawa PKO BP: 05 1020 1127 0000 1402 0172 2826 Tytuł przelewu: Darowizna na cele oświatowe Numer KRS: 0000184247
  • Social media