Aktualności

        • Klasy piąte w czekoladowym raju Wedla!
          • Klasy piąte w czekoladowym raju Wedla!

            04.04.2025

            Na tę wycieczkę uczniowie klasy 5a i 5b czekali wyjątkowo niecierpliwie. Nic dziwnego, bowiem wieść o wizycie w Fabryce Czekolady E. Wedla gruchnęła w klasach piątych już we wrześniu. Niestety, odległe terminy realizacji zajęć grupowych zmusiły nas do wykazania się cierpliwością ponad miarę.

            I wreszcie nadszedł 4 kwietnia, czyli dzień, w którym realizujemy właściwie 2 wycieczki podczas 1 wyjścia:

            🍫 zwiedzanie fabryki z przewodnikiem,

            🍫 warsztaty zdobienia legendarnych torcików.

            Muzeum Fabryki Czekolady E. Wedla to miejsce, gdzie zwiedzający mogą poznać tajniki produkcji czekolady krok po kroku. Podczas dzisiejszej wizyty staliśmy się odkrywcami, zdobywając dogłębną wiedzę na temat procesu powstawania czekolady.

            Z uwagą wysłuchaliśmy opowieści o słodkich dziejach czekolady, inspirowanych niezwykłą historią rodziny Wedlów, która stworzyła to wyjątkowe miejsce.

            Ogromną zaletą tutejszej przestrzeni jest jej interaktywność i multisensoryczność zachęcające do aktywnego zwiedzania.

            Po zwiedzaniu budynku, przeszliśmy do przestrzeni warsztatowej, gdzie pod opieką eksperta oddaliśmy się ozdabianiu torcików Wedlowskich. Każdy z nich pieczołowicie owinęliśmy folią, zapakowaliśmy w pudełka i zabraliśmy do domu.

            Zakupy w firmowym sklepiku postawiły kropkę nad "i" tego wyjątkowego dnia. Poczujcie ten czekoladowy klimacik na zdjęciach :)

             

        • „Przyroda Świata” - projekt w klasie 3b
          • „Przyroda Świata” - projekt w klasie 3b

            04.04.2025

            28 marca w klasie 3B została przeprowadzona lekcja, w której dzieci miały okazję pracować nad projektem „Przyroda Świata”. Celem było zgłębienie wiedzy na temat różnych obszarów geograficznych, a każda grupa badała wybrany region świata, skupiając się na jego faunie, florze, klimacie oraz ciekawostkach. Lekcja miała charakter zespołowy, co pozwoliło dzieciom na rozwijanie umiejętności współpracy, podziału pracy i efektywnego poszukiwania informacji.

            Zajęcia zakończyliśmy krótką prezentacją każdej grupy. Dzieci miały okazję zaprezentować swoje wyniki pracy, dzieląc się zdjęciami, rysunkami i ciekawostkami. Było to świetne ćwiczenie w publicznym wystąpieniu oraz współpracy zespołowej. Na koniec podkreśliłam, jak ważne jest, aby każdy członek grupy wniósł coś wartościowego do projektu, co pozwoliło na wspólne osiągnięcie efektów pracy.

            Jestem bardzo dumna z zaangażowania uczniów oraz z ich pomysłowości, z jaką podeszli do tego zadania. Mam nadzieję, że taka forma nauki rozweseliła ich i jednocześnie rozbudziła ciekawość do poznawania nowych, fascynujących miejsc na świecie

            Anna Tabor

             

        • Odpowiednie dała obce słowo!
          • Odpowiednie dała obce słowo!

            02.04.2025

            Na przełomie lutego i marca uczniowie Superszkoły wzięli udział w kolejnej edycji Międzyszkolnego Konkursu Recytatorskiego Literatury Polskiej w Językach Obcych „Odpowiednie dać obce słowo” organizowanego przez XXI Liceum Ogólnokształcące im. Hugona Kołłątaja w Warszawie.

            Ten będący pod patronatem Mazowieckiego Kuratora Oświaty konkurs, od lat niezmiennie przyciąga humanistów i lingwistów z klas starszych pragnących recytować w języku obcym fragment prozy lub wiersz z literatury polskiej.

            Dziś znamy już oficjalne wyniki konkursu i nie zawahamy się ich użyć :)

            W tegorocznej edycji jury doceniło uczennicę z klasy 8a Małgorzatę Makarę, przyznając jej tytuł laureata!

            Małgorzata przebojem zdobyła I miejsce za wiersz Wisławy Szymborskiej pt. „Nic dwa razy" po włosku w przekładzie Pietro Marchesaniego.

            Małgosi należą się gromkie brawa za talent, poświęcony czas i autentyczność występu, zaś pozostałym uczestnikom również gratulujemy i życzymy dużo szczęścia w kolejnych konkursach :)

             

        • Spotkanie online szkół w ramach e-Twinning
          • Spotkanie online szkół w ramach e-Twinning

            01.04.2025

            1 kwietnia (i nie jest to żart na Prima Aprilis) uczniowie klasy 7, którzy realizują od września całoroczny projekt pt. „Legends, Myths and Storytelling” w ramach programu eTwinning, uczestniczyli w spotkaniu online z naszymi szkołami partnerskimi z Chorwacji, Czech oraz Słowacji.

            Zanim jednak do tego spotkania doszło, wszyscy uczestnicy projektu pogłębiali swoją wiedzę na temat baśni, podań i legend naszych bliższych i dalszych sąsiadów.

            Uwieńczeniem tych przygotowań było dzisiejsze spotkanie, podczas którego:

            uczniowie mieli możliwość kontaktu z rówieśnikami za pomocą uniwersalnego wytrycha jakim jest język angielski,

            obejrzeliśmy prezentację o czeskiej legendzie "Diabeł na górze Girova" ("Čert na hoře Girová"), a następnie odpowiadaliśmy na przygotowane pytania,

            zapoznaliśmy się z chorwacką legendą o jeziorach plitwickich (Plitvička jezera), aby na koniec wziąć udział w grze Kahoot systematyzującej zdobytą wiedzę.

            Nasi uczniowie wykazali się dużą intuicją językową, a także wiedzą o promowanych legendach. Już zacierają ręce na kolejne spotkanie!

             

            Edyta Żegnałek & Tomasz Orciuch

        • Przygotowanie do Rowerowego Maja
          • Przygotowanie do Rowerowego Maja

            30.03.2025

            W imieniu Zespołu 🚴‍♀️ Rowerowego Maja 🚴 oraz Straży Miejskiej m.st. Warszawy zapraszamy na spotkanie dotyczące między innymi najważniejszych przepisów i zasad bezpieczeństwa istotnych podczas jazdy na rowerze i urządzeniach wspomagających ruch (hulajnogi tradycyjne, rolki, deskorolka, wrotki).

            Spotkanie jest dedykowane rodzicom, opiekunom prawnym, nauczycielom oraz uczestnikom kampanii.

            Będzie podzielone na dwie części:

            🔷🔷🔷 informacyjną na temat Rowerowego Maja, którą poprowadzą miejskie koordynatorki kampanii i przypomną najważniejsze zasady udziału w kampanii (jakich sprzętów można używać w trakcie kampanii, jaki jest minimalny dystans do aktywnego przejechania, jakie są terminy i zasady dołączenia do akcji) oraz zasady realizacji nagród indywidualnych na podstawie dzienniczków rowerowych.

            🔷🔷🔷 edukacyjną, którą poprowadzi Pan Hubert Dobrzyński, edukator stołecznej Straży Miejskiej i opowie o przepisach regulujących jazdę na rowerze, hulajnodze, o karcie rowerowej, możliwościach jazdy rowerem po chodniku, obowiązkowym wyposażeniu roweru i o wielu innych sprawach związanych z aktywnymi dojazdami.

             

            Spotkanie odbędzie się na platformie Teams, w czwartek, 3.04.2025 r.

             

            Rozpocznie się o godzinie 17.00 częścią informacyjną o kampanii, natomiast od godziny 17.30 spotkanie poprowadzi edukator warszawskiej Straży Miejskiej.

            Link do spotkania: bit.ly/RM-przepisowo

            Spotkanie to świetna okazja, by przypomnieć sobie zarówno najważniejsze zasady kampanii, jak i bezpiecznego korzystania z aktywnych środków transportu, zarówno przez najmłodszych, jak i starszych uczestników ruchu drogowego.

             

            Wiktor Horbaczewski

             

        • 2 kwietnia - Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
          • 2 kwietnia - Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

            28.03.2025

            Drodzy Rodzice, Uczniowie, Nauczyciele,

            2 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu.

            To wyjątkowy dzień, w którym możemy okazać nasze wsparcie i solidarność z osobami ze spektrum autyzmu.

            Dlatego też zachęcamy wszystkich, aby tego dnia ubrali się na niebiesko. Kolor niebieski symbolizuje zrozumienie dla osób z autyzmem. To mały gest, który ma wielkie znaczenie. Niech nasza szkoła rozbłyśnie na niebiesko!

        • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
          • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

            26.03.2025

            2 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. 

            To nie tylko okazja do ubrania się na niebiesko – to przede wszystkim czas na refleksję, edukację i budowanie społecznej wrażliwości.

            W naszej szkole kształtujemy nie tylko wiedzę, ale także postawy – uczymy empatii, szacunku i otwartości wobec innych ludzi. Osoby w spektrum postrzegają świat w inny sposób, mają swoje wyjątkowe talenty, pasje i wyzwania. Istotne jest szerzenie wiedzy na temat autyzmu i przełamywania stereotypów.

            To wyjątkowy czas, który przypomina nam jak ważne jest budowanie otwartego i empatycznego społeczeństwa, w którym każdy czuje się akceptowany.

            We współpracy z Samorządem szkolnym ogłaszamy 2 kwietnia Dniem Niebieskim!

             

            Sylwia Babiasz

             

        • Poczet sztandarowy uczcił pamięć więźniów obozu NKWD w Rembertowie
          • Poczet sztandarowy uczcił pamięć więźniów obozu NKWD w Rembertowie

            25.03.2025

            Nasz poczet sztandarowy uczcił pamięć więźniów obozu NKWD w Rembertowie, którzy 80 lat temu zostali deportowani na Syberię.

            25 marca 1945 roku, w Niedzielę Palmową, z obozu NKWD w Rembertowie wyruszył transport około 2000 osób. Ciężkie warunki podróży oraz brak odpowiedniego wyżywienia doprowadziły do licznych zgonów. Cześć Ich Pamięci!

             

        • Klasa 1 na afrykańskiej sawannie
          • Klasa 1 na afrykańskiej sawannie

            25.03.2025

            12 marca uczniowie klasy 1 zostali zaproszeni przez firmę BIC na afrykańską sawannę.

            Dzieciom bardzo podobały się zadania do wykonania, wiadomości oraz prezenty. Prowadzący nawiązali wspaniały kontakt z uczniami.

            Bardzo dziękujemy mamie Oli Boguszewskiej za zorganizowanie tej fantastycznej przygody na Czarnymi Lądzie.

             

            Danuta Wyszyńska-Hałat

             

        • „Jestem przyjacielem zwierząt”
          • „Jestem przyjacielem zwierząt”

            24.03.2025

            Dnia 21 marca uczniowie klas 3a oraz 3b uczestniczyli w lekcji profilaktycznej pt. „Jestem przyjacielem zwierząt”. Spotkanie poprowadziła pani Agnieszka Kulka, funkcjonariuszka Straży Miejskiej, która przybliżyła dzieciom ważne zagadnienia związane z ochroną zwierząt.

            Podczas zajęć uczniowie dowiedzieli się o Prawach zwierząt, poznali zasady postępowania wobec zwierząt wolnożyjących oraz omówili obowiązki właścicieli zwierząt domowych. Pani Agnieszka wyjaśniła, jak należy dbać o zwierzęta i w jaki sposób można im pomagać.

            Dzieci dowiedziały się również, kim jest kłusownik i przemytnik, a także jak wygląda przemyt egzotycznych zwierząt. Uczniowie byli zaskoczeni metodami stosowanymi przez przemytników oraz konsekwencjami nielegalnego handlu dzikimi zwierzętami. Dzięki tej lekcji zrozumiały, jak ważna jest ochrona zagrożonych gatunków i odpowiedzialna postawa wobec przyrody.

            Była to cenna lekcja, która uwrażliwiła uczniów na potrzeby zwierząt i pokazała, jak ważne jest ich odpowiednie traktowanie. Dziękujemy pani Agnieszce Kulce za interesujące zajęcia i cenne wskazówki!

             

            Anna Tabor

             

        • "Florka, która pogodziła serce z rozumem"
          • "Florka, która pogodziła serce z rozumem"

            24.03.2025

            "Florka, która pogodziła serce z rozumem"

            to przedstawienie profilaktyczne o przemocy rówieśniczej, które miało miejsce w Bibliotece Publicznej w Rembertowie dnia 20 marca. Spektakl został zrealizowany przez funkcjonariuszy Straży Miejskiej, którzy w sposób angażujący i przystępny dla młodych odbiorców poruszyli ważny temat relacji międzyludzkich oraz sposobów radzenia sobie z agresją w środowisku szkolnym.

            Bohaterką przedstawienia jest Florka – dziewczynka, która zmaga się z trudnościami w relacjach rówieśniczych. W trakcie spektaklu Florka przeżywa różne sytuacje, które zmuszają ją do refleksji nad tym, jak ważne jest, by nie dawać się ponieść emocjom, ale jednocześnie nie zaniedbywać swoich uczuć i potrzeb. Postaci funkcjonariuszy Straży Miejskiej wprowadzają do przedstawienia elementy edukacyjne, pokazując, jak rozwiązywać konflikty bez przemocy, jak szukać pomocy w trudnych sytuacjach oraz jak ważna jest komunikacja i wzajemny szacunek w grupie.

            Przedstawienie odbyło się w formie interaktywnej, angażując uczniów klas 3a i 3b, którzy mieli okazję wziąć aktywny udział w rozwiązywaniu problemów przedstawianych na scenie. W trakcie spektaklu dzieci dowiedziały się, jak ważne jest zachowanie spokoju i mądrości w trudnych chwilach oraz jak skutecznie wyciągać wnioski z niełatwych doświadczeń.

            To wyjątkowe wydarzenie miało na celu nie tylko edukację na temat przemocy rówieśniczej, ale także promowanie wartości takich jak przyjaźń, szacunek i odpowiedzialność w codziennym życiu. Przedstawienie pozostawiło uczniów z ważnym przesłaniem – aby w sytuacjach konfliktowych dążyć do rozwiązania, które łączy serce z rozumem

            Anna Tabor

        • Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa
          • Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa

            24.03.2025

            W miniony piątek 21 marca obchodziliśmy w naszej szkole Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa.

            Wyrazem naszej solidarności i tolerancji względem osób z Zespołem Downa było ubranie tego dnia dwóch różnych kolorowych skarpetek. Pragnę podziękować wszystkim, którzy poprzez mały gest ubrania dwóch różnych skarpetek okazali swoje wsparcie i akceptację wobec osób zmagających się z odmiennością biologiczną.

             

            Mirosław Leymann

             

        • Słodka wycieczka klasy 6a do Muzeum E. Wedla
          • Słodka wycieczka klasy 6a do Muzeum E. Wedla

            22.03.2025

            W czwartek 20 marca klasa 6a wybrała się na wyjątkową, słodką wycieczkę do Muzeum E. Wedla. Uczniowie mieli okazję poznać historię jednej z najbardziej znanych polskich marek czekolady, zobaczyć, jak powstają pyszne pralinki, ptasie mleczko i spróbować różnych czekoladowych specjałów.

             

            Marzena Pietrucha

             

        • Pierwszy dzień wiosny w 3a
          • Pierwszy dzień wiosny w 3a

            21.03.2025

            Wiosna, wiosna, wiosna ach to Ty… Dzisiaj 21 marca , czyli pierwszy dzień wiosny. Zamiast iść na „wagary” uczennice i uczniowie klasy 3a ćwiczyli kondycję. Pełni sił i ochoty przystąpili do zgłębiania historii fotografii.

            Owocem tej działalności były samodzielnie wykonane przez dzieci - camera obscura. W obiektywie takich kamer budząca się do życia przyroda wygląda szczególnie pięknie.

             

            Anna Król

             

        • O tajnikach Ziemi z uczniami 3a
          • O tajnikach Ziemi z uczniami 3a

            21.03.2025

            Przyroda Ziemi jest bardzo zróżnicowana. Na Ziemi znajdują się ogromne oceany i pozbawione wody pustynie, lodowce i gorące lasy deszczowe……Świat jest taki ciekawy❗️

            Uczniowie klasy 3a z ogromnym zaangażowaniem zgłębiali tajniki przyrody. Szykując się powolutku do klasy 4 przygotowali wspaniałe, profesjonalne prezentacje❗️

             

            Anna Król

             

        • Zapraszamy na marcowy Dzień Otwarty!
          • Zapraszamy na marcowy Dzień Otwarty!

            20.03.2025

            Zapraszamy serdecznie na Dzień Otwarty, który odbędzie się w najbliższy czwartek, 27 marca w godz. 17:00-19:00.

            Warto dowiedzieć się o postępach edukacyjnych i społecznych Państwa pociech. Zachęcamy do zapisów do poszczególnych nauczycieli przez Librusa.

             

        • Dzielnicowy etap 48. edycji "Warszawskiej Syrenki"
          • Dzielnicowy etap 48. edycji "Warszawskiej Syrenki"

            18.03.2025

            W dniu 17 marca w Biblioteka Publiczna im. Jana Pawła II w dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy odbył się dzielnicowy etap 48. Konkursu Recytatorskiego "Warszawska Syrenka".

             

            Naszą szkołę reprezentowali:

            W kategorii klas 1-3:

             

            Julia Ochocka z kl. 1 z utworem J. Brzechwy "Pchła Szachrajka",

            Franciszek Brodowski z kl. 2 z wierszem J. Jachowicza "Chory kotek" oraz

            Hanna Grajnert również z kl. 2, która zaprezentowała "Krasnoludki" autorstwa J. Brzechwy ".

             

            W kategorii klas 4-6:

             

            Urszula Dolecka z kl. 5b wystąpiła z wierszem Cz. Miłosza "Piosenka o końcu świata",

            Jan Sowa również z kl. 5b zaprezentował tekst J. Tuwima "Nauka", zaś

            Kajetan Żwirek ponownie z kl. 5b wyrecytował utwór W. Szymborskiej "Szkielet Jaszczura".

             

            Młodzi wykonawcy podczas wystąpienia dali z siebie wszystko, a Hania Grajnert swoją interpretacją wiersza trafiła w gust jury, a co za tym idzie, zdobyła III miejsce na podium.

            Hani oraz pozostałym uczestnikom należą się wielkie gratulacje, a wszystkich chętnych zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z konkursu, autorstwa Pana Mirka Leymanna.

             

            Anna Dzierżanowska

             

        • Wyścig palce lizać!
          • Wyścig palce lizać!

            18.03.2025

            Podczas niedawnych zajęć kulturowych w języku angielskim, klasy 7 i 8 wzięły udział obchodach Dnia naleśnika. Jego nieodłączną składową jest Wyścig z naleśnikiem (ang. Pancake Race). Jest to tradycyjne wydarzenie, mające miejsce we wtorek przed Środą popielcową, wywodzące się z Wielkiej Brytanii.

            Jest to wyścig, którego każdy uczestnik trzyma przed sobą patelnię z naleśnikiem i pokonując dystans wyścigu podrzuca co jakiś czas naleśnikiem usiłując go nie zgubić w szalonym pędzie.

            Tradycja wyścigu sięga 1445 roku, kiedy to pewna kobieta z miasteczka Olney była tak zajęta smażeniem naleśników, że na dźwięk kościelnych dzwonów wybiegła z domu z patelnią z naleśnikiem w ręce, trzymając ją przez całą drogę do kościoła. Tradycyjny dystans wyścigu to 380 metrów.

            Oczywiście w naszych warunkach dystans wyścigu został dostosowany do możliwości boiska i panującej zimnej aury.

            Wyścig obfitował w zabawne momenty i sytuacje, wszyscy wykazali się ogromną sprawnością i zwinnością.

            W dalszej części zajęć uczniowie oddali się zgłębianiu tajników i tła historycznego tego tradycyjnego eventu!

             

        • Nietypowa lekcja biologii
          • Nietypowa lekcja biologii

            18.03.2025

            Przeprowadzenie sekcji narządów na lekcji biologii w klasie 7 było dla uczniów doświadczeniem, które przyniosło im wiele korzyści:

            1. Lepsze zrozumienie anatomii – uczniowie mogli zobaczyć narządy na własne oczy, co pomogło im lepiej zrozumieć ich budowę i funkcje.

            2. Nauka przez doświadczenie – możliwość bezpośredniego badania narządów była bardziej angażująca niż nauka z podręczników czy obrazków.

            3. Rozwój umiejętności praktycznych – uczniowie mogli nauczyć się precyzji, ostrożności i pracy w grupie, co rozwijało ich zdolności manualne oraz umiejętność obserwacji.

             

            Marzena Pietrucha

        • Eliminacje do "Warszawskiej Syrenki"
          • Eliminacje do "Warszawskiej Syrenki"

            08.03.2025

            W dniu 7 marca odbył się szkolny etap 48. Konkursu Recytatorskiego "Warszawska Syrenka" .Wzięli w nim udział uczniowie w dwóch kategoriach wiekowych klas 1-3 i 4-6.

            Tłumnie zgromadzona publiczność z klas 1-5 mogła kibicować swoim kolegom oczywiście w absolutnej ciszy, ponieważ nasi artyści mówili bez użycia mikrofonu. A oto uczestnicy:

            Klasę 1 reprezentowali: Łucja Ochocka, Kaja Pawłowska, Julia Stryjewska, Filip Wertejuk, Zofia Żaboklicka.

            Klasę 2 reprezentowali: Monika Babula, Franciszek Brodowski, Ksawery Cybulski, Emilia Dźwigniewska, Hanna Grajnert, Maja Majsztyk, Marika Miros.

            Klasę 3a reprezentowali: Marysia Jarema i Ania Skarbek-Kozietulska.

            Klasę 3b reprezentował Antoni Ordyniec.

            W kategorii IV-VI wystąpili: Antoni Czajka, Janek Bzoma z kl. 5a oraz Maria Czarnocka, Albert Czesuch, Urszula Dolecka, Jagoda Kaflik, Jan Sowa, a także Kajetan Żwirek z klasy 5b.

            Dostojne jury - Panie Jolanta Bredek-Morawska, Aleksandra Adamek i Edyta Żegnałek miały bardzo trudne zadanie z wytypowaniem zwycięzców, jednak decyzja musiała być podjęta i werdykt zapadł. Brzmi on następująco:

            Do dzielnicowego etapu eliminacji konkursu przechodzą:

             

            😍 Julia Ochocka kl. 1,

            😍 Franciszek Brodowski kl. 2,

            😍 Hanna Grajnert kl. 2,

            😍 Urszula Dolecka kl. 5b,

            😍 Jan Sowa kl. 5b oraz

            😍 Kajetan Żwirek kl. 5b.

             

            Wszystkim uczestnikom konkursu należą się wielkie brawa 👏 za odwagę, mnóstwo włożonej pracy i kreatywność w interpretacjach wierszy.Za zwycięzców trzymamy mocno kciuki gdyż w dniu 17 marca będą reprezentować naszą szkołę na etapie dzielnicowym konkursu.

             

            Anna Dzierżanowska

             

    • Kontakt z nami

      • Publiczna Szkoła Podstawowa STO im. rtm. W. Pileckiego
      • Sekretariat: 694-193-375 lub (22) 673-54-08
      • al. Sztandarów 2
        04-423 Warszawa
        Poland
      • Sekretariat czynny w godz.: 8:00-16:00
      • Psycholog (awaryjnie): 516-290-296
        Pedagog: 514-085-941
      • SKT nr 174 STO
        Al. Sztandarów 2; 04-423 Warszawa
        PKO BP: 05 1020 1127 0000 1402 0172 2826
        Tytuł przelewu: Darowizna na cele oświatowe

        Numer KRS: 0000184247
  • Social media