Aktualności

        • Pierwszy dzień wiosny w 3a
          • Pierwszy dzień wiosny w 3a

            21.03.2025

            Wiosna, wiosna, wiosna ach to Ty… Dzisiaj 21 marca , czyli pierwszy dzień wiosny. Zamiast iść na „wagary” uczennice i uczniowie klasy 3a ćwiczyli kondycję. Pełni sił i ochoty przystąpili do zgłębiania historii fotografii.

            Owocem tej działalności były samodzielnie wykonane przez dzieci - camera obscura. W obiektywie takich kamer budząca się do życia przyroda wygląda szczególnie pięknie.

             

            Anna Król

             

        • O tajnikach Ziemi z uczniami 3a
          • O tajnikach Ziemi z uczniami 3a

            21.03.2025

            Przyroda Ziemi jest bardzo zróżnicowana. Na Ziemi znajdują się ogromne oceany i pozbawione wody pustynie, lodowce i gorące lasy deszczowe……Świat jest taki ciekawy❗️

            Uczniowie klasy 3a z ogromnym zaangażowaniem zgłębiali tajniki przyrody. Szykując się powolutku do klasy 4 przygotowali wspaniałe, profesjonalne prezentacje❗️

             

            Anna Król

             

        • Zapraszamy na marcowy Dzień Otwarty!
          • Zapraszamy na marcowy Dzień Otwarty!

            20.03.2025

            Zapraszamy serdecznie na Dzień Otwarty, który odbędzie się w najbliższy czwartek, 27 marca w godz. 17:00-19:00.

            Warto dowiedzieć się o postępach edukacyjnych i społecznych Państwa pociech. Zachęcamy do zapisów do poszczególnych nauczycieli przez Librusa.

             

        • Dzielnicowy etap 48. edycji "Warszawskiej Syrenki"
          • Dzielnicowy etap 48. edycji "Warszawskiej Syrenki"

            18.03.2025

            W dniu 17 marca w Biblioteka Publiczna im. Jana Pawła II w dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy odbył się dzielnicowy etap 48. Konkursu Recytatorskiego "Warszawska Syrenka".

             

            Naszą szkołę reprezentowali:

            W kategorii klas 1-3:

             

            Julia Ochocka z kl. 1 z utworem J. Brzechwy "Pchła Szachrajka",

            Franciszek Brodowski z kl. 2 z wierszem J. Jachowicza "Chory kotek" oraz

            Hanna Grajnert również z kl. 2, która zaprezentowała "Krasnoludki" autorstwa J. Brzechwy ".

             

            W kategorii klas 4-6:

             

            Urszula Dolecka z kl. 5b wystąpiła z wierszem Cz. Miłosza "Piosenka o końcu świata",

            Jan Sowa również z kl. 5b zaprezentował tekst J. Tuwima "Nauka", zaś

            Kajetan Żwirek ponownie z kl. 5b wyrecytował utwór W. Szymborskiej "Szkielet Jaszczura".

             

            Młodzi wykonawcy podczas wystąpienia dali z siebie wszystko, a Hania Grajnert swoją interpretacją wiersza trafiła w gust jury, a co za tym idzie, zdobyła III miejsce na podium.

            Hani oraz pozostałym uczestnikom należą się wielkie gratulacje, a wszystkich chętnych zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z konkursu, autorstwa Pana Mirka Leymanna.

             

            Anna Dzierżanowska

             

        • Wyścig palce lizać!
          • Wyścig palce lizać!

            18.03.2025

            Podczas niedawnych zajęć kulturowych w języku angielskim, klasy 7 i 8 wzięły udział obchodach Dnia naleśnika. Jego nieodłączną składową jest Wyścig z naleśnikiem (ang. Pancake Race). Jest to tradycyjne wydarzenie, mające miejsce we wtorek przed Środą popielcową, wywodzące się z Wielkiej Brytanii.

            Jest to wyścig, którego każdy uczestnik trzyma przed sobą patelnię z naleśnikiem i pokonując dystans wyścigu podrzuca co jakiś czas naleśnikiem usiłując go nie zgubić w szalonym pędzie.

            Tradycja wyścigu sięga 1445 roku, kiedy to pewna kobieta z miasteczka Olney była tak zajęta smażeniem naleśników, że na dźwięk kościelnych dzwonów wybiegła z domu z patelnią z naleśnikiem w ręce, trzymając ją przez całą drogę do kościoła. Tradycyjny dystans wyścigu to 380 metrów.

            Oczywiście w naszych warunkach dystans wyścigu został dostosowany do możliwości boiska i panującej zimnej aury.

            Wyścig obfitował w zabawne momenty i sytuacje, wszyscy wykazali się ogromną sprawnością i zwinnością.

            W dalszej części zajęć uczniowie oddali się zgłębianiu tajników i tła historycznego tego tradycyjnego eventu!

             

        • Nietypowa lekcja biologii
          • Nietypowa lekcja biologii

            18.03.2025

            Przeprowadzenie sekcji narządów na lekcji biologii w klasie 7 było dla uczniów doświadczeniem, które przyniosło im wiele korzyści:

            1. Lepsze zrozumienie anatomii – uczniowie mogli zobaczyć narządy na własne oczy, co pomogło im lepiej zrozumieć ich budowę i funkcje.

            2. Nauka przez doświadczenie – możliwość bezpośredniego badania narządów była bardziej angażująca niż nauka z podręczników czy obrazków.

            3. Rozwój umiejętności praktycznych – uczniowie mogli nauczyć się precyzji, ostrożności i pracy w grupie, co rozwijało ich zdolności manualne oraz umiejętność obserwacji.

             

            Marzena Pietrucha

        • Eliminacje do "Warszawskiej Syrenki"
          • Eliminacje do "Warszawskiej Syrenki"

            08.03.2025

            W dniu 7 marca odbył się szkolny etap 48. Konkursu Recytatorskiego "Warszawska Syrenka" .Wzięli w nim udział uczniowie w dwóch kategoriach wiekowych klas 1-3 i 4-6.

            Tłumnie zgromadzona publiczność z klas 1-5 mogła kibicować swoim kolegom oczywiście w absolutnej ciszy, ponieważ nasi artyści mówili bez użycia mikrofonu. A oto uczestnicy:

            Klasę 1 reprezentowali: Łucja Ochocka, Kaja Pawłowska, Julia Stryjewska, Filip Wertejuk, Zofia Żaboklicka.

            Klasę 2 reprezentowali: Monika Babula, Franciszek Brodowski, Ksawery Cybulski, Emilia Dźwigniewska, Hanna Grajnert, Maja Majsztyk, Marika Miros.

            Klasę 3a reprezentowali: Marysia Jarema i Ania Skarbek-Kozietulska.

            Klasę 3b reprezentował Antoni Ordyniec.

            W kategorii IV-VI wystąpili: Antoni Czajka, Janek Bzoma z kl. 5a oraz Maria Czarnocka, Albert Czesuch, Urszula Dolecka, Jagoda Kaflik, Jan Sowa, a także Kajetan Żwirek z klasy 5b.

            Dostojne jury - Panie Jolanta Bredek-Morawska, Aleksandra Adamek i Edyta Żegnałek miały bardzo trudne zadanie z wytypowaniem zwycięzców, jednak decyzja musiała być podjęta i werdykt zapadł. Brzmi on następująco:

            Do dzielnicowego etapu eliminacji konkursu przechodzą:

             

            😍 Julia Ochocka kl. 1,

            😍 Franciszek Brodowski kl. 2,

            😍 Hanna Grajnert kl. 2,

            😍 Urszula Dolecka kl. 5b,

            😍 Jan Sowa kl. 5b oraz

            😍 Kajetan Żwirek kl. 5b.

             

            Wszystkim uczestnikom konkursu należą się wielkie brawa 👏 za odwagę, mnóstwo włożonej pracy i kreatywność w interpretacjach wierszy.Za zwycięzców trzymamy mocno kciuki gdyż w dniu 17 marca będą reprezentować naszą szkołę na etapie dzielnicowym konkursu.

             

            Anna Dzierżanowska

             

        • Międzynarodowy turniej tańca Europestage Riga
          • Międzynarodowy turniej tańca Europestage Riga

            06.03.2025

            W dniach 1-2 marca 2025 roku odbył się Międzynarodowy turniej tańca Europestage Riga (Łotwa).

            Po latach rywalizacji na krajowym podwórku to europejski debiut Szkoły Tańca Lemono Dance Center z Rembertowa. Wzięło w nim udział 68 zespołów z kilku krajów europejskich.

            Zespół Lemono 1 zdobył 1 miejsca w kategoriach: formacja i mini formacja, a dodatkowo Lemono 1 (formacja) zdobyło Główną Nagrodę spośród 68 zespołów ze wszystkich kategorii. Za choreografię odpowiadała Agnieszka Czubak.

            W skład zespołu wchodzą między innymi uczennice Superszkoły: Natalia Brandyk - kl. 8b, Hania Gajzler- kl. 7, Ada Głowicka, Łucja Tur i Ada Wildner z klasy 8a.

            Gratulujemy serdecznie tak spektakularnego sukcesu 💪👏😍

             

        • 1 marca – Dzień Żołnierzy Wyklętych
          • 1 marca – Dzień Żołnierzy Wyklętych

            03.03.2025

            W tym roku święto to wypadło w sobotę. Ale nasza Szkoła, jako jedna z dwóch w Rembertowie, wystawiła Poczet Sztandarowy składający się z uczniów klasy 7: Julki Płonki, Eleny Dolegacz i Marcela Zadęckiego.

            Jak zobaczycie na zdjęciach, wszyscy prezentowali się znakomicie i pomimo początkowych obaw, świetnie zaprezentowali Superszkołę w tej ważnej uroczystości. Wielkie brawa dla Pana Macieja Skowronka, który jest opiekunem Pocztu Sztandarowego naszej Szkoły.

            Sama uroczystość była dobrze zorganizowana i przebiegała sprawnie. Pomimo tego, że trwała „tylko” 35 minut, wszyscy nasi uczestnicy solidnie zmarzli, ale byli bardzo zadowoleni i mam nadzieję, że zjawią się w poniedziałek w szkole w dobrej formie.

            Należą się im wielkie gratulacje za godne reprezentowanie naszej Szkoły.

             

            Wiktor Horbaczewski

             

        • Lekcja anatomii w klasie 3b
          • Lekcja anatomii w klasie 3b

            03.03.2025

            Budowa człowieka jest skomplikowana, ale już nie dla klasy 3b!

            Lekcja metodą projektów – w czasie zajęć z edukacji przyrodniczej trzecioklasiści poznali tajniki anatomii! Nasze ćwiczenia to co prawda nie była biologia na poziomie zaawansowanym, ale na pewno uczniowie oswoili się z budową wewnętrzną ludzkiego ciała, jego funkcjami i nazewnictwem.

            Uczniowie zdobywali informacje z oglądanych filmów przyrodniczych, książek oraz internetu. Jednym z ćwiczeń, które miało na celu ułatwienie im zrozumienia anatomii, było projektowanie narządów wewnętrznych na koszulkach. Po założeniu anatomicznych t-shirtów każdy mógł zobaczyć, gdzie umiejscowione jest jego serce, żołądek, jelita, płuca, nerki i wątroba. To była świetna zabawa, ale przede wszystkim doskonała metoda nauki poprzez doświadczenie!

            Na zakończenie projektu uczniowie, czyli nasi Mistrzowie Lapbooków, znów stanęli na wysokości zadania! Powstały niezwykle kreatywne i bogate w informacje lapbooki, pełne ciekawostek, rysunków i ruchomych elementów. Dzieci wykazały się ogromnym zaangażowaniem – w ich pracach znalazły się m.in. otwierane kieszonki z ciekawostkami, ruchome klapki odkrywające narządy oraz kolorowe schematy ułatwiające zapamiętanie budowy ludzkiego ciała. Było to fantastyczne podsumowanie naszej przygody z anatomią!

            Brawo klasa 3b! Wasza dociekliwość i kreatywność są godne podziwu!

             

            Anna Tabor

             

        • Warsztaty na AszWoju #RatujOdpowiedzialnie
          • Warsztaty na AszWoju #RatujOdpowiedzialnie

            26.02.2025

            26 lutego uczniowie klas 4-7 mieli wyjątkową okazję wziąć udział w niezwykłych zajęciach połączonych z warsztatami. Zaraz za progiem sali sportowej Akademii Sztuki Wojennej, oczom dzieci okazały się profesjonalnie przygotowane stanowiska tematyczne, przy czym każde z nich specjalizowało się w innej tematyce.

            Koło Naukowe Combat Eagle Paramedic skupiło się na swoim stanowisku na zwiększeniu świadomości na temat znaczenia pierwszej pomocy oraz nabycie praktycznych umiejętności, które mogą okazać się nieocenione w sytuacjach kryzysowych. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z podstawowymi zasadami udzielania pomocy przedmedycznej, a także ćwiczyć różne techniki, takie jak resuscytacja krążeniowo-oddechowa (RKO) i postępowanie w przypadku zadławienia.

            Gospodarzami kolejnego stanowiska była OSP Jednostka Ratownictwa Specjalistycznego Legionowo, która zaangażowała dzieci w pierwszą pomoc przedweterynaryjną. Zajęcia były fascynujące nie tylko dzięki wszechstronnej wiedzy instruktorów, ale także dzięki obecności cierpliwych psów, na których dzieci przećwiczyć mogły różne techniki diagnostyki zwierząt oraz, a może przede wszystkim, pobawić się z przemiłymi pupilami na czterech łapach.

            Ostatnie stanowisko należało do Jednostki Ratowniczo - Gaśniczej nr 13 w Rembertowie. Strażacy odbyli pogadankę z naszymi uczniami na temat bezpiecznych zachowań w domu oraz poza nim. Wisienką na torcie była możliwość przymierzenia strojów strażaków oraz przetestowania ich ekwipunku.

            Dziękujemy serdecznie Państwu Ordyniec, dzięki uprzejmości których ten happening był możliwy. Bardzo doceniamy trud i wysiłek włożony w logistykę konieczną do zaaranżowania takich warsztatów :)

        • Seans filmowy "Kot w butach"
          • Seans filmowy "Kot w butach"

            22.02.2025

            W piątkowe popołudnie klasy 1 i 3a zostały zaproszone na seans filmowy w ramach nagrody za najładniej udekorowaną sale w szkolnym konkursie na Dzień Dyni. Dzieci obejrzały "Kota w Butach", którego przygody śledziły z rumieńcami na buziach.

            Atmosfera była prawdziwie weekendowa a zapach popcornu nieustannie unosił się w powietrzu. Co za miłe zakończenie pracowitego tygodnia Zwycięskim klasom jeszcze raz serdecznie gratulujemy!👏

             

            Edyta Żegnałek

             

        • Klasy 4 z wizytą u króla
          • Klasy 4 z wizytą u króla

            22.02.2025

            W piątek klasy 4a i 4b uczestniczyły w wycieczce warsztatowej na Zamku Królewskim zatytułowanej "Z Wizytą u Króla".

            Wycieczka została zorganizowana przez nauczycielkę historii Panią Justynę Podemską, która podczas spaceru uliczkami Starego Miasta przedstawiła i omówiła jego najciekawsze miejsca. Podczas wycieczki dzieci nie tylko miały okazję zapoznać się z faktami historycznymi w nawiązaniu do czasów panowania króla Stanisława Poniatowskiego, ale również dowiedziały się dlaczego król sypiał na siedząco i iloma językami się posługiwał.

            Nie brakowało też zagadek historycznych z którymi uczniowie obu klas poradzili sobie rewelacyjnie. Pan przewodnik był pod wrażeniem poziomu wiedzy jaki dzieci pokazały podczas całej wycieczki. Zachęcał do dalszej nauki która, kto wie, może doprowadzić do zrobienia doktoratu z historii.

            Edyta Żegnałek

        • Złoto dla naszych koszykarzy!
          • Złoto dla naszych koszykarzy!

            21.02.2025

            W dniach 19-20 lutego 2025 roku odbyły się Mistrzostwa Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy w koszykówce. Dwudniowy turniej zgromadził około 100 młodych sportowców z rembertowskich podstawówek, w tym zarówno dziewczęta, jak i chłopców z roczników 2011 i 2010. Stawka była wysoka – wyłonienie reprezentantów dzielnicy na prestiżową Warszawską Olimpiadę Młodzieży.

            Turniej dostarczył nie tylko wielu sportowych emocji, ale także był okazją do podziwiania wysokiego poziomu gry, szczególnie w kategorii chłopców. Rywalizacja była zacięta, a każdy mecz przynosił nowe niespodzianki.

            Wyniki Turnieju – Chłopcy:

            🥇 Superszkoła – Złoty medal oraz awans do finału Warszawskiej Olimpiady Młodzieży!

            🥈 ZS74 – Srebrny medal i wielkie uznanie za sportową walkę.

            🥉 SP217 – Brązowy medal po emocjonującym pojedynku o miejsce na podium.

             

            Zwycięska drużyna Superszkoły 👏 pokazała nie tylko doskonałą technikę, ale także ogromne zaangażowanie i ducha walki. To właśnie te cechy pozwoliły im sięgnąć po złoto i zapewniły awans do finału Warszawskiej Olimpiady Młodzieży.

            Dziękujemy serdecznie Szkole Podstawowej nr 189 za część fotorelacji 🙌

        • Ostatnia prosta konkursów kuratoryjnych!
          • Ostatnia prosta konkursów kuratoryjnych!

            21.02.2025

            Już w najbliższych dniach nasze językowe asy staną w szranki ze swoimi konkurentami na ostatnim, wojewódzkim szczeblu zmagań w ramach kuratoryjnych konkursów przedmiotowych.

             

            Język niemiecki - Piotra Barski (Klasa 8b)

            Język angielski - Małgorzata Bagińska (Klasa 8a)

            Język polski - Dawid Kulma (Klasa 8a)

             

            I choć doskonale wiemy ile są warci i jak wiele czasu i pracy poświęcili, aby znaleźć się tu gdzie teraz są, trzymamy kciuki, aby oprócz merytorycznej głębi, nie opuściło ich szczęście i sprzyjająca im fortuna, zasłużyli bowiem na najwyższe laury 👏

        • Podsumowanie I semestru z Programem "Młode Głowy"
          • Podsumowanie I semestru z Programem "Młode Głowy"

            21.02.2025

             

            Jako koordynator programu profilaktycznego "Młode Głowy", mam przyjemność podzielić się refleksjami na temat realizacji działań w klasach 1-8. Naszym celem jest wspieranie dzieci w budowaniu zdrowych nawyków psychicznych, rozwijaniu umiejętności społecznych oraz kształtowaniu poczucia własnej wartości i zrozumienia swoich emocji. Program "Młode Głowy" stawia na aktywny proces uczenia się, który zakłada stopniowe i bezpieczne wprowadzanie uczniów w zagadnienia związane z emocjami, granicami i komunikacją. W pierwszym półroczu zrealizowano szereg tematów, które miały na celu rozwój kluczowych kompetencji emocjonalno-społecznych.

            1. Poczuj emocje.

            W ramach pierwszej tematyki uczniowie i uczennice nauczyli się rozpoznawać oraz nazywać emocje podstawowe, zarówno u siebie, jak i u innych osób. Zajęcia koncentrowały się na tym, jak emocje manifestują się w ciele, myślach i zachowaniu. Dzięki ćwiczeniom dzieci zyskały świadomość tego, co czują, a także jak te uczucia mogą wpływać na ich zachowanie i relacje z innymi. Ważnym elementem było rozwijanie umiejętności dostrzegania emocji u innych osób, co wpływało na budowanie empatii.

            2. Nazwij potrzeby.

            Drugim tematem programu było rozpoznawanie i nazywanie swoich potrzeb, co stanowi kluczową umiejętność w zarządzaniu emocjami i relacjami interpersonalnymi. Uczniowie uczyli się, jak odróżniać rzeczywiste potrzeby od strategii ich zaspokajania oraz zachcianek. Ważnym elementem lekcji była umiejętność rozwiązywania konfliktów związanych z różnymi potrzebami – zarówno w relacjach rówieśniczych, jak i z dorosłymi. Uczniowie rozpoznawali, jak wyrażać nazwanie swoich potrzeb w sposób szanujący innych.

            3. Moje granice.

            W tej części programu uczniowie mieli okazję poznać i nazwać swoje granice osobiste. Celem było nauka, jak komunikować te granice w sposób jasny i stanowczy. Uczyli się także, jak reagować, gdy ich granice są naruszane. Zajęcia miały na celu wzmacnianie poczucia własnej wartości oraz rozwijanie strategii ochrony własnych granic w sposób, który nie rani innych osób. Zajęcia te stanowiły również ważny element budowania asertywności.

            4. Potrzebuję pomocy! Jak to zakomunikować?

            Ostatnim tematem w pierwszym półroczu było rozwijanie umiejętności rozmawiania o zdrowiu psychicznym i komunikowania potrzeby wsparcia. Uczniowie uczyli się, jak otwarcie rozmawiać o swoich problemach i emocjach, a także jak skutecznie szukać pomocy, gdy czują się przytłoczeni. Ćwiczenia obejmowały naukę precyzyjnego przekazywania informacji o potrzebie wsparcia oraz wskazywanie miejsc i osób, do których można się zwrócić w trudnych chwilach.

            Podsumowanie

            Pierwsze półrocze programu "Młode Głowy" było czasem intensywnej pracy nad rozwijaniem umiejętności rozpoznawania emocji, potrzeb i granic, a także komunikowania się w kontekście zdrowia psychicznego. Dzięki odpowiednio dobranym tematom oraz metodom pracy, dzieci miały szansę na lepsze zrozumienie siebie i innych, co stanowi solidną podstawę do dalszej pracy nad zdrowiem psychicznym w kolejnych latach.

            W II półroczu programu "Młode Głowy" kontynuować będziemy realizację tematów, które mają na celu dalsze rozwijanie umiejętności emocjonalnych i społecznych uczniów oraz wspieranie ich zdrowia psychicznego. Tematy zajęć w tym okresie będą ściśle związane z wyzwaniami, z którymi dzieci i młodzież mierzą się w dzisiejszym, cyfrowym świecie, oraz z rozwijaniem umiejętności zarządzania emocjami i bezpieczeństwem zarówno w środowisku offline, jak i online.

             

            Tematy realizowane w II półroczu:

            1. Ja i moje relacje w środowisku online i offline - ćwiczenia dotyczące higieny cyfrowej oraz profilaktyki e-uzależnień, mające na celu rozwój odpowiedzialnego korzystania z technologii oraz budowanie zdrowych nawyków związanych z czasem spędzanym w Internecie.

            2. Ja i moje bezpieczeństwo offline i online - kontynuacja pracy nad wyznaczaniem granic, rozróżnianiem sytuacji wyrażania własnego zdania od hejtu, oraz reagowaniem na przemoc, w tym cyberprzemoc. Ćwiczenia mające na celu wzmocnienie kompetencji

            uczniów w zakresie rozpoznawania zagrożeń oraz komunikowania swoich granic w świecie rzeczywistym i w Internecie.

            3. Ja i krytyczne myślenie - ćwiczenia rozwijające umiejętność weryfikowania treści w Internecie oraz wzmacniające refleksję nad własnym zachowaniem w sieci. Celem jest nauka krytycznego podejścia do informacji, które napotykamy online.

            4. Aktywność fizyczna - dlaczego mózg potrzebuje ciała zajęcia, które będą promować aktywność fizyczną jako kluczowy element zdrowia psychicznego. Uczniowie będą zdobywać wiedzę na temat korzyści płynących z ruchu oraz poszukiwać alternatywnych sposobów spędzania czasu, które pozwolą na równoważenie aktywności online z aktywnością fizyczną.

            II półrocze programu będzie stanowić ważny krok w kierunku pełniejszego zrozumienia siebie, swoich emocji i zachowań, a także w budowaniu zdolności do bezpiecznego i odpowiedzialnego funkcjonowania w świecie cyfrowym i offline.

             

            Anna Tabor

             

        • Podsumowanie I semestru z projektem „Z ekologią na Ty”
          • Podsumowanie I semestru z projektem „Z ekologią na Ty”

            20.02.2025

            Za nami pierwszy semestr pełen zaangażowania i inspirujących działań w ramach ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Z ekologią na Ty”.

            Dzięki aktywnemu uczestnictwu naszych uczniów udało się zrealizować wiele wartościowych inicjatyw promujących postawy proekologiczne. Wasza kreatywność, entuzjazm i chęć dbania o środowisko są godne pochwały!

            Oto lista eko-zadań, które zrealizowaliśmy i zaprezentowaliśmy na stronie naszej szkoły:

            💥 Sprzątanie Świata,

            💥 Zawody sportowe,

            💥Wycieczki przyrodnicze - "Leśna Banda", Nadleśnictwo Celestynów, Ogród Botaniczny UW,

            💥 Warsztaty zoologiczne,

            💥 Zajęcia-las w słoiku,

            💥 Makieta lasu.

             

            Zrealizowane Eko-lekcje 👩‍🏫:

            ♻️ Klasy 4 - poznajemy ptaki w najbliższym otoczeniu-zajęcia terenowe; prezentowanie prognozy pogody;

            ♻️ Klasy 5 - modele komórek;

            ♻️ Klasy 6 - zielniki; świąteczne świeczniki;

            ♻️ Klasa 7 - modele układu pokarmowego, chemiczna choinka;

            ♻️ Klasy 8 - modele DNA, reakcje chemiczne w naszym środowisku.Zostały również zrealizowane zadania z modułu - TIK w ekologii.

            Z radością informujemy, że w kolejnym semestrze będziemy kontynuować nasze działania na rzecz ochrony środowiska. Przed nami kolejne wyzwania, ciekawe zajęcia i akcje, które pomogą nam jeszcze lepiej troszczyć się o naszą planetę.

            Razem możemy więcej - działajmy dalej z ekologią na Ty.

             

            Marzena Pietrucha

             

        • Bal karnawałowy w klasach 1-3
          • Bal karnawałowy w klasach 1-3

            16.02.2025

            Drodzy Uczniowie i Rodzice!

            31 stycznia w naszej szkole odbył się najbardziej wyczekiwany przez wszystkich bal karnawałowy! A kto poprowadził tę niesamowitą zabawę? Oczywiście, firma Hopsasanki!

            Już od samego rana w powietrzu czuć było magię nadchodzącego wydarzenia. Uczniowie klas 1-3 przybyli w najpiękniejszych i najdziwniejszych kostiumach – byli tu piraci, księżniczki, superbohaterowie, dinozaury i nawet kilka jednorożców!

            Każdy przyszedł w takim przebraniu, że nawet uczniowie starszych klas byli zazdrośni!

            Hopsasanki od pierwszych taktów muzyki wciągnęły wszystkich w wir tańca i zabawy. Na parkiecie nie zabrakło fantastycznych układów, które wykonywały małe księżniczki i odważni rycerze! Oczywiście nie zabrakło także gier i konkursów – kto z nas nie chciałby zostać mistrzem tańca

            A kiedy zmęczenie zaczęło dawać o sobie znać, każdy mógł poczęstować się smakołykami przygotowanymi przez naszych wspaniałych rodziców, bo jak wiadomo, na balu nie tylko tańczyć, ale i jeść trzeba!

            Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w tej magicznej zabawie! Z niecierpliwością czekamy na kolejny bal – kto wie, co wydarzy się w następnym roku? Może zorganizujemy bal na Księżycu?

            Z pozdrowieniami,

            Anna Tabor

        • Moje miasto bez elektrośmieci
          • Moje miasto bez elektrośmieci

            15.02.2025

            Superszkoła przystąpiła do Ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Moje miasto bez elektrośmieci”!

            Masz niepotrzebny lub zepsuty sprzęt w domu? Zamień elektrośmieci na realne korzyści! Każda tona zebranego sprzętu to aż 600  na pomoce dydaktyczne i wyposażenie!

            Wszelkie działania mające na celu edukowanie naszych uczniów i ich rodzin z zakresu prawidłowego postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym, w trosce o środowisko naturalne zawsze leżało w centrum zainteresowania naszej szkoły. 

            Ogłaszamy zatem wszem i wobec rozpoczęcie zbiórki elektrośmieci w Superszkole. Wystarczy dostarczyć elektrośmieci oraz zużyte baterie do szkoły i umieścić je w pojemnikach rozstawionych w widocznych miejscach szkolnej przestrzeni.

            Program „Moje miasto bez elektrośmieci” powstał w roku 2011 z inicjatywy ElektroEko. W pierwszym etapie obejmował działania lokalne, na terenie Warszawy, ale już w kolejnym roku osiągnął zasięg ogólnopolski z bardzo dużym zainteresowaniem szkół działaniami edukacji ekologicznej. Program działa nieprzerwanie i ma na celu szeroko pojętą edukację dzieci i ich rodzin z zakresu prawidłowego postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym oraz ze zużytymi bateriami.

             

        • Przekaż 1,5% podatku na rzecz Superszkoły
          • Przekaż 1,5% podatku na rzecz Superszkoły

            13.02.2025

            Drodzy Rodzice,

            zwracamy się do Was z serdeczną prośbą o wsparcie Superszkoły poprzez przekazanie na nasz cel 1,5% podatku. Czynność ta jest bardzo prosta – wystarczy w zeznaniu podatkowym wpisać nazwę naszej szkoły (organizacji pożytku publicznego) wraz z numerem KRS (w naszym przypadku jest to: 0000184247).


            Przekazywane przez Państwa 1,5% podatku z roku na rok rośnie, za co serdecznie dziękujemy. Umożliwia nam to realizowanie kolejnych ambitnych celów, z których korzysta cała społeczność Superszkoły, a przede wszystkim nasi uczniowie.

            Oto kwoty, które przekazaliście Państwo na rzecz szkoły w ostatnich 3 latach:


            Rok 2022: 1️⃣4️⃣.8️⃣8️⃣8️⃣,2️⃣0️⃣ zł (ta suma zapoczątkowała zakupy szafek ubraniowych),

            Rok 2023: 2️⃣5️⃣.7️⃣4️⃣0️⃣,8️⃣0️⃣ zł (kwota ta umożliwiła nam zakup kolejnych szafek ubraniowych),

            Rok 2024: 1️⃣0️⃣5️⃣.4️⃣7️⃣5️⃣,5️⃣0️⃣ zł (dzięki tej sumie, dokonaliśmy kompleksowej renowacji boiska, zainstalowaliśmy drzwi przeciwpożarowe oraz wykonaliśmy remont Sekretariatu).


            To zaledwie 1,5% dla Państwa, ale wielka rzecz dla Superszkoły!

             

    • Kontakt z nami

      • Publiczna Szkoła Podstawowa STO im. rtm. W. Pileckiego
      • Sekretariat: 694-193-375 lub (22) 673-54-08
      • al. Sztandarów 2
        04-423 Warszawa
        Poland
      • Sekretariat czynny w godz.: 8:00-16:00
      • Psycholog (awaryjnie): 516-290-296
        Pedagog: 514-085-941
      • SKT nr 174 STO
        Al. Sztandarów 2; 04-423 Warszawa
        PKO BP: 05 1020 1127 0000 1402 0172 2826
        Tytuł przelewu: Darowizna na cele oświatowe

        Numer KRS: 0000184247
  • Social media