Co może być ciekawego w tych wszystkich kabelkach? A no wiele, do czego mogą Was przekonać tegoroczni ósmoklasiści, którzy po ciężkiej pracy na innych przedmiotach relaksowali się na lekcjach informatyki właśnie przy kabelkach. Nie, tu nie jest mowa o sielskiej idylli. Co prawda towarzyszyła naszym lekcjom muzyka, ale była to jednak ciężka I dobrze wykonana praca.
W tym roku kilku uczniów postanowiło zbudować swój własny samochód. Wiecie, że nasi uczniowie nauczyli ten samochód widzieć przeszkody. Tak tak, zatrzymywał się przed przeszkodą. A co potrzebne do zbudowania takiego samochodu? W sumie niewiele: Arduino, dwa silniki, sterownik silników, dodatkowe zasilanie z baterii, czujnik odległości. Za koła posłużyły korki po butelkach, a podwoziem stał się kawałek kartonu.
Zostało również wykonane podejście do zbudowania ramion robotycznych. Też silniki, sterowniki, kabelki..., ale nie wszystko dało się tak łatwo zdobyć, więc uczniowie wydrukowali koła pasowe, jako elementy sterowania ruchem ramion robota. Niestety projektu nie udało się ukończyć, bo nadeszły wakacje, ale i tak jesteśmy dumni z uzyskanego efektu.
Co jeszcze? Interaktywne światła drogowe. Tym razem światło zmieniało się po naciśnięciu tact switcha, bo dotknięciu czujnika dotyku lub zbliżeniu się do czujnika odległości. Dodatkowo układ został zaopatrzony w sygnalizację dźwiękową, informującą pieszych o zbliżającej się zmianie świateł. Ponadto ulica została zaopatrzona w latarnie, które włączały się zmierzchowo.
Koniec roku spędziliśmy na uczeniu buzzerów grania. Można było usłyszeć elektroniczne aranżacje popularnych utworów muzyki filmowej, a także soundtracki z gier.
Oj długo by jeszcze wymieniać...😃
Michał Żbikowski