Uczymy kultury myślenia!

Czy krytycznego myślenia można się nauczyć na lekcjach języka polskiego albo godzinie wychowawczej? Uczniowie klas szóstych stopniowo przekonują się, że tak. Mają za sobą kolejne zajęcia, na których pracowali z rutynami myślowymi stworzonymi na Harvard University i opracowanymi przez Instytut Myślenia Krytycznego w Gdańsku.
.
Uczniowie klasy 6b rozpoczęli nowy rok szkolny autorefleksją na temat tego, jakim są zespołem, sformułowali swoje oczekiwania oraz zastanawiali się nad tym, co chcieliby zrobić w kolejnych tygodniach. Oczywiście nie mogło zabraknąć wstępnej dyskusji o klasowych zasadach. Pracowaliśmy z rutyną WĘDRUJĄCE KARTKI, dzięki której rozwijaliśmy kompetencje 4K: komunikację, kooperację, kreatywność i kreatywne myślenie.
Tę samą rutynę wykorzystaliśmy na języku polskim. Na wędrujących kartkach znalazły się kolejne litery alfabetu, do których uczniowie klas 6a i 6b dopisywali czasowniki w różnych trybach. Wyrazy nie mogły się powtarzać, więc kolejne zmiany podnosiły stopień trudności zadania.
Przed nami kolejne lekcje z rutynami myślowymi!
.
Anna Dźwigniewska
Dodaj komentarz